|
Problemer med Samsung H modeller |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||||||||||
Tietje12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2014 kl. 23:55 |
||||||||||
Hej eksperter
Jeg har netop købt 2 nye Samsung tv'er, et 55H8005 og et 48H5500. Jeg oplever på begge tv at største delen af de digitale kanaler ikke virker. Alle kanaler bliver fundet i søgningen og står under kanal listen, men når man går over på en af de problematiske kanaler er billedet enten helt sort eller meget forvrænget og uden lyd. Dette gælder dog ikke alle kanaler. Problemet er identisk på begge tv som er købt igår, i henholdsvis Elgiganten og Bilka. Der er tale om samme problem på samme kanaler. Jeg antog at der var noget galt med mit signal/tilslutning. I dag har jeg så haft besøg af en Stofa tekniker som har tjekket alt for fejl. Min installation fejler intet. Han havde et tv og en Zapatero boks med som viste de problematiske kanaler uden problemer. Så fejlen kan kun være i mine tv'er. Jeg har prøvet at indlæse kanaler igen, nulstille, manuelt søge (med Stofa oplysninger), bruge Finland som lokation - alt uden succes. De analoge kanaler fungerer fint. Jeg står nu med to spritnye tv'er hvor jeg kun kan se halvdelen af kanalerne. Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forestille mig at jeg har været uheldig at købe 2 defekte tv'er på samme dag, i to forskellige butikker. Tekniker kunne ikke se hvad der skulle være galt andet end software problemer på Samsungs H modeller. Nogen der har samme problem eller kan give gode råd? |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
2-mas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 90 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||
Har du indtastet de rigtige værdier for frekvens, symbol rate, netværks-id og modulation ?
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87295 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 457 |
||||||||||
Dårlige antennekabler?
|
|||||||||||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
||||||||||
har du intastet disse værdier.
|
|||||||||||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
||||||||||
Hvilke kanaler er det der er udfald på?
Og tjekkede han udelukkende udgangen på din antenneboks? Altså der hvor dit signal kommer ind i boligen eller også ved hvert TV? Hvordan ser din installation ud mht fordeling af signal? Antenneforstærker og splittere? Redigeret af Nexeren - 31-December-2014 kl. 09:06 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Tietje12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 29 |
||||||||||
Stofa teknikeren tjekkede alle signalet ved alle vægstik og ved tv'et. Der blev ikke konstateret fejl. Jeg har prøvet at opgive de frekvens tal, netværks id osv. som Stofa skriver på deres hjemmeside.
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz) Netværks-ID: 0 Modulation: 64 QAM Symbol rate: 6900 KS Der er udfald/problemer på en lang række kanaler deriblandt alle TV2 kanaler og DR kanaler. Jeg ved ikke om der er antenne forstærker eller splittere i spil, da jeg få signalet direkte fra væggen. Men som beskrevet i mit oprindelige indlæg kunne der ikke måles støj, og det tv teknikeren havde med kunne uden problemer vise alle kanaler. Jeg kan simpelthen ikke se hvad der skyldes at to forskellige tv'er har eksakt samme fejl, samtidig med at det lille (ældre og ikke smart) tv fra Stofa teknikeren ikke giver fejl. Jeg har endvidere prøvet med 2 forskellige kabler som er købt i hifiklubben, og som er Stofa Approved. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
||||||||||
Hej en typisk fejl kan være dårlige antenne kabler som ikke er af god kvalitet isoleret for støj og eller ikke korrekt monteret.
mvh jan
|
|||||||||||
Mvh Jan B
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
||||||||||
nå jeg fik ikke læst dit sidste enlæg ordenligt, så dine kabler er nok undesøgt ordenligt
håber du finder en løsning mvh jan |
|||||||||||
Mvh Jan B
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
||||||||||
Du har ret i at det lyder usandsynligt at der skulle være fejl i begge fjernsyn. Så skulle det være tuner i begge TV der er meget følsomme og dit signal ligger lige præcis på grænsen.
Men hvis teknikeren er kompetent så har han jo tjekket det hele inkl skærm i kabler og stik osv. Hvis du har mere end ét TV har du en fordeler et sted. Hvis du har mulighed for det så prøv at sætte et af de nye fjernsyn hen til indgangsstikket i din bolig og så slut det til udenom din eksisterende installation. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
||||||||||
@Nexeren
Det ene af de omtalte tv'er er sluttet til ved indgangstikket, med samme resultat. Hvad mener du med "uden om den eksisterende installation"? Edit: Teknikeren testede signalet både ved stikker i væggen og ved tv'et. Redigeret af Tietje12 - 02-Januar-2015 kl. 12:33 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
||||||||||
Prøv at slutte TVet til før en eventuel fordeler, altså lige der hvor signalet kommer ind i huset. Jeg havde selv et lignende problem da jeg for godt 3 år siden flyttede i et hus med Stofa. Det viste sig netop at være fordeleren der var årsagen, men det var ikke Stofa teknikeren, men mig selv der fandt ud af det. Han kunne nemlig heller ikke konstatere nogen fejl. Flemming |
|||||||||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
||||||||||
Jeg tror desværre ikke at jeg kan få adgang til der hvor signalet kommer ind i huset, da jeg bor i en lejlighed. Desuden vil jeg, med min begrænset logik og viden, antage at det ikke er der problemet ligger. Stofa teknikeren havde jo et ekstra tv med, som han satte til og det virkede fint. Det var et ældre ikke smart samsung tv.
Jeg har i dag talt med Samsung support og de sender en tekniker ud til mig (forhåbentlig i næste uge). Deres support er i øvrigt ikke den mest tiltalende jeg har mødt. |
|||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |