recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man redigere i en optagelse ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man redigere i en optagelse ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2007
Sted: Sdr.Jylland
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man redigere i en optagelse ?
    Sendt: 04-Januar-2015 kl. 06:25
Hej

Jeg har et Sony KDL-40W605B

Når jeg timer en optagelse er der rig mulighed for at finjustere start - og sluttidspunkt.
Derfor kunne man jo tro, at det også skulle være muligt, at redigere/beskære den færdige optagelse efterfølgende, - men umiddelbart kan jeg ikke se hvordan. Rent pladsmæssigt ville dette jo også være en enorm fordel.

Mvh.
Ole

(omg. hvor jeg dog sommetider savner min gamle Sony hdd-optager - med hamrende nemme og indlysende redigeringsmuligheder!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 07:26
Jeg kender ikke dit TV, men tvivler på om nogen TV overhovedet har indbygget en redigeringsfunktion.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ink1200 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2015
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ink1200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 13:23

Hej

Ved du om man kan optage boxers kanaler med dette tv?

På forhånd tak.

Oprindeligt skrevet af vonOle vonOle skrev:

Hej

Jeg har et Sony KDL-40W605B

Når jeg timer en optagelse er der rig mulighed for at finjustere start - og sluttidspunkt.
Derfor kunne man jo tro, at det også skulle være muligt, at redigere/beskære den færdige optagelse efterfølgende, - men umiddelbart kan jeg ikke se hvordan. Rent pladsmæssigt ville dette jo også være en enorm fordel.

Mvh.
Ole

(omg. hvor jeg dog sommetider savner min gamle Sony hdd-optager - med hamrende nemme og indlysende redigeringsmuligheder!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af ink1200 ink1200 skrev:

Hej

Ved du om man kan optage boxers kanaler med dette tv?

På forhånd tak.

Kan det optage.? Har det et Boxerkort. Hvis ja til det, så har du svaret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 01:39
Av... jeg må indrømme, at jeg er lidt på glatis hér
Men jeg har intet tilsluttet tv'et udover en 64Gb usb-stick.
Ingen boxe, kort eller lignende.
Det ligner at man kan stikke et kort ned i en "lomme" på bagsiden, men jeg kan ikke finde oplysninger om dette - der sidder stadigvæk en strimmel tape hen over!

Men det ser da ud til, at dét med nemt at kunne skære reklamer mm. ud af en optagelse er fortid nu! - så lykkedes det alligevel for tv-stationerne at få det proppet ned i halsen på os til sidst
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af vonOle vonOle skrev:

Men det ser da ud til, at dét med nemt at kunne skære reklamer mm. ud af en optagelse er fortid nu! - så lykkedes det alligevel for tv-stationerne at få det proppet ned i halsen på os til sidst

Øh nej! Har du en digital tuner i en PC, eller en såkaldt netværkstuner, så du kan optage på computere, så kan du nemt redigere dine optagelser!
Og havde du valgt et Panasonic TV, ville du kunne overføre optagelser til computeren, og så redigere dem der - men så dog ikke flytte dem tilbage til TV'et igen.

M.v.h.
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Øh nej! Har du en digital tuner i en PC, eller en såkaldt netværkstuner, så du kan optage på computere, så kan du nemt redigere dine optagelser!
Og havde du valgt et Panasonic TV, ville du kunne overføre optagelser til computeren, og så redigere dem der - men så dog ikke flytte dem tilbage til TV'et igen.

Og lige dér er du næsten ved at løse mit næste hovedbrud!Wink - som er i samme boldgade.

Vi er nemlig på udkig efter en fladskærm til, i løbet af de kommende måneder. Det kunne jo så være et Panasonic - evt. et android, (uden at jeg dog endnu har sat mig ordentligt ind i denne nye verden).

Jeg vil gerne kunne:
1) Optage et program på fladskærmen, - evt. på usb-stick, som kan flytte optagelsen til min windows-pc.
2) Redigere programmet/filmen på computeren, (læs: aflive "skrigemænd & talende tøjbamser"Dead)
3) Det betyder ikke noget, at fladskærmen efter redigeringen ikke kan afspille optagelsen igen, for jeg vil alligevel overføre optagelsen til en medieafspiller, evt. Dune HD Base 3D som herefter uden problemer skulle kunne afspille optagelsen på fladskærmen.

Et par spørgsmål: Smile
Tror du ovenstående skulle kunne fungere ?
Kræver sådan en "tuner-dims" en større pc-ombygning ?

Mvh.
Ole

Ps! Det er måske for tidligt at kaste sig ud i "Panasonic Android" ?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu