|
Streaming kvalitet og fremtid |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
manutd ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2015 kl. 14:03 |
Hej.
Jeg har for nylig taget chancen og afmeldt min fuldpakke og boks hos Yousee, og klarer mig nu med Netflix, TV2Play og Viaplay med sport, og kører det over Chromecast. Spotify bruger jeg også meget, og jeg synes det er fedt det hele streames. Dog er jeg i tvivl, om det er det rette valg jeg har truffet. Sport på TV2Play synes jeg virkelig er pixeleret, det kan godt gå på Viaplay, men det er altså ikke det samme som Flow-TV i HD. Netflix er super kvalitet! Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg går ikke ud fra at streamingen er i HD? For så skal jeg vidst have set på min bredbåndsforbindelse, som i skrivende stund kører med 20/5 Mbit. Hvordan er fremtiden mon for streaming TV? Vil jeg få mere ud af, at tilkøbe noget TV fra Viasat måske? Det er mit indtryk, at streaming er ved at være populært. Vil det kunne gøre, at kvaliteten løftes indenfor en overskuelig fremtid? Jeg håber at få et input eller ti ;) Vh.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TV2 Play har stadig kun SD. Viaplay har HD på noget indhold, men på sport svinger kvaliteten ret meget efter min erfaring. For det meste er den ret dårlig, og den har det også med at lave udfald i kvalitet og ind i mellem fryse kort.
Kvaliteten skal nok blive løftet indenfor de næste par år. Der er flere tiltag på vej, som hjælper branchen (f.eks. HEVC og nogle andre standarder), men jeg tror også en del af flaskehalsene ligger internt hos de danske udbydere. Jeg tror de skal have kigget lidt på deres opsætninger, for de fleste af dem er slet ikke i nærheden af kvaliteten eller stabiliteten hos Netflix.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
manutd ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 3 |
Det er også min erfaring.
Jeg har nu afmeldt TV2Play og Viasat, og bestilt Viasat Total pakken, som inkluderer både tv2 og Viaplay. Det koster 150 kroner mere, men det synes jeg må være ret godt givet ud. Jeg savner den gode HD kvalitet :-)
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Desværre er det ikke helt let at være cablecutter, hvis man ser meget sport. Det er, som Rasmus siger, ikke i ordentlig kvalitet på Viaplay. Deres andre udsendelser og film er dog i HD og ganske pænt. Desværre er det uden DD 5.1.
TV 2 Play har slet ikke HD endnu, hvilket i mine øjne er helt til grin. Det er ikke godt nok med SD i 2015. Det samme gælder i øvrigt DR. Og ja, der er rigtig mange der siger, at det er fint nok, men det er det bare ikke for mig. Vi er trods alt tvunget til at betale 2400kr om året, selvom vi ikke har antenne eller kabel tilknyttet. Vi har bare internet her i hjemmet, men skal stadig betale det samme, selvom vi ikke kan få HD. Vi kan jo tage et kig på public service i andre lande. NRK, SVT og BBC kan godt finde ud af, at streame i 720p. Netflix er stadig den bedste platform. De leverer 1080p med DD 5.1 (faktisk DD+, på platforme der understøtter det) Vi ser heldigvis ikke rigtig sport, så vi har ikke rigtig nogle problemer med, at leve uden en TV pakke. Vi nyder bare, at vi ikke længere sidder og stener og zapper rundt på lort vi alligevel ikke gider at se. Vi ser kun det vi vel se, med det resultat, at vi har en del tid til overs, til at se de film på BD, som har hobet sig op gennem årene. Det er sgu meget nice.
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 475 |
Jeg sidder med samme udfordring men ser ikke sport. Er træt af at betale for en masse kanaler jeg ikke ser.
Prøvede at streame dr til tv'et og det ligner jo desværre l*rt.. Hvordan er det med streaming fra viaplay til tv ? Er det til at holde ud at se på, på et stort tv ? |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, Viaplay er bestemt til at holde ud. Jeg aner ikke hvilken båndbredde de benytter, men jeg tror den er lavere end Netflix. Dog er den bedre end alle andre.
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Lige et off topic spørgsmål, håber det er okay med OP. Har BBC 720p via PC browser?
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
Jeps, hvis altså udsendelsen/filmen er optaget i HD da. Når du starter en film i iplayer, så kan du nede under filmen vælge "watch in HD".
Tjekkede lige nyeste afsnit af The Musketeers. Den vises i 2800kbit 1280x720.
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Super, takker for svaret.
Sidst jeg kiggede syntes jeg det var lidt pixeleret. Men har nok blot valgt et forkert program. Jeg må ind og prøve iPlayer igen.
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
Det er nok fordi du aktivt skal vælge det nede under video-vinduet. Gør du ikke det, får du kun SD. De har haft HD i iplayer i årevis.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |