|
Brum i højttalere når antennestik tilsluttes |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2015 kl. 22:18 |
Når antennestikket tages ud - forsvinder brum-problemet i højttalerne.
Huset er netop nybygget. Har Stofa kabel tv. Er det mon min antenneinstallation som ikke er jordet eller hvad kan problemet være? Hvordan løses problemet mon?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, din antenneinstallation er garanteret jordet og du får en jordsløjfe, når du har både jord til forstærkeren via antenne og jordledning (formoder da at du har jord til dit anlæg).
Du har brug for sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PGr=4227&ML=1550 Klaus |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
Jeg havde engang samme problem og det løste jeg ved at fjerne skærmen på antennekablet helt oppe ved stikket...... Det er ganske gratis ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
Jeg har købt denne men den dæmper også signalet 1-2 DB og så kan der komme fejl på billedet (hakker)
Nu virker linket: Redigeret af Warren - 13-Januar-2015 kl. 17:15 |
|
![]() |
|
Hvad er forskellen på det mellemstykke-kabel jeg har købt og det du linker til Klaus?
Jeg har købt strømkabler med jord til forforstærker, effektforstærker samt TV, men problemet var der også inden. Jeg ved ikke, hvad jeg gjorde men fik så godt som elimineret brum - men i går skiftede jeg effektforstærkeren ud til en anden - og herefter kom det så igen. Det lyder mystisk i mine ører, hvis jordforbindelsen skulle droppes nu hvor jeg endeligt har fået muligheden :) men hvad ved jeg om det.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
Det er langt fra sikkert at det løser problemet, men det er bedst kun at jorde et apparat i anlægget |
|
![]() |
|
Er det lige meget hvilket apparat der så får jord? Hvis jeg giver effektforstærkeren jord og ikke forforstærkeren - må TV så heller ikke have jord?
Hvis jeg giver TV jord...bør 1 i forstærkersættet så have jord eller ingen ud over TV? Prøvede lige at sætte strømkabel i effektforstærkeren uden jord. Det hjalp en del.
Redigeret af Warren - 13-Januar-2015 kl. 18:53 |
|
![]() |
|
Kun forforstærker eller effektforstærker og intet andet.
![]() |
|
![]() |
|
Tusind tak for hjælpen! Det hjalp ret meget, at der nu kun er jordforbindelse på effektblokken.
|
|
![]() |
|
kabler forbundet til antenne/stofaboksen kan godt støde en del. Stofa kabel-TV ér vel jordet centralt? Så det er vel min antenneinstallation der ikke er jordet - eller hva? Der sidder en passiv Triax splitter i teknikskabet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |