recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini Chat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMini Chat

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Mini Chat
    Sendt: 28-Juli-2006 kl. 19:38
Hej,

Hvad er det lige som er sket med minichatten???

Jeg kan ikke få lov til at læse hele tråden - hvis jeg prøver at gå baglæns, bliver jeg automatisk sendt til seneste indlæg.

Jeg synes ikke det er særlig smart, da jeg tit har haft glæde af at læse en
tråd som er startet på et meget tidligere tidspunkt, men det kan jeg ikke mere.

Er der andre som oplever det samme ???

mvh

Kim
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 19:48
Ja - jeg skal også sidde og scrolle opad hele tiden hvis jeg vil have den fra starten.

Redigeret af Thorvald - 28-Juli-2006 kl. 19:48
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 19:52

Hej Kim

Det er en uheldig kombination.

Der var en del som ønskede at MiniChatten overgik til kun at opdatere sig selv. Altså at det kun var det vindue der opdaterede hele tiden, frem for at browseren stod og loadede siden på ny hver gang.

Den type opdatering kaldes AJAX.

Uheldigvis betyder det, at hvergang vinduet opdaterer så sendes man tilbage ned i bunden. Sådan går det næsten hvergang man laver noget nyt, der er fordele og ulemper

Men jeg vurderer at den nye måde vinduet opdateres på, er langt bedre end den gamle. Så mit råd er at åbne Minichatten i et nyt vindue når du gerne vil læse bagud.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Kim

Det er en uheldig kombination.

Der var en del som ønskede at MiniChatten overgik til kun at opdatere sig selv. Altså at det kun var det vindue der opdaterede hele tiden, frem for at browseren stod og loadede siden på ny hver gang.

Den type opdatering kaldes AJAX.

Uheldigvis betyder det, at hvergang vinduet opdaterer så sendes man tilbage ned i bunden. Sådan går det næsten hvergang man laver noget nyt, der er fordele og ulemper

Men jeg vurderer at den nye måde vinduet opdateres på, er langt bedre end den gamle. Så mit råd er at åbne Minichatten i et nyt vindue når du gerne vil læse bagud.

/Lars

Hej Lars,

Tak for svaret. Jeg troede at jeg havde fået lavet noget underligt med min opsætning, men jeg bøjer mig naturligvis for flertallet og fremskridtet

mvh

Kim
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 21:55
Og til Lars! Super at se, at det er kommet op og køre med noget rengøringsmiddel (AJAX ) Glad for det! Stor ros!

/M
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 15:22

Ikke for noget, men det med at åbne Mini Chatten i et nyt vindue virker altså heller ikke ordentligt. Chatten springer stadig tilbage et par sekunder efter man har holdt op med at scrolle, og man kan faktisk heller ikke scrolle ned og se de sidste indlæg. Jeg synes det virkede betydeligt bedre før i tiden...

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu