|
Bedste stream-box pt? Dune, Popcorn etc? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2015 kl. 01:52 |
Hvad er toppen af poppen ift stream-box(eller hvad man skal kalde en box der kan afvikle film og musik i høj opløsning og 3D og den slags? Jeg har selv en gammel Dune HD D1 box, der afvikler alt 2D bluray og en masse andre formater og containere fremragende. Kan ikke klage over den det mindste.
Men den er jo gammel, og har feks ikke 4K output, 3D, Hdmi 2.0 osv. Og også kun 100mbit netkort, selvom det rækker til langt det meste. Hvad, hvis vi snakker menneskepenge og ikke Kaleidescape og den slags, kan man få som er næste generation i stream-box? Dune Base 3D kan vel næppe betegnes som næste generation. Hvad ligger ude i horisonten, også hvad angår 4K som jo er næste skridt i HD markedet går jeg ud fra. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Jeg tror at du er for tidlig ude hvis du ønsker HDMI 2.0 Mens der er nogle få muligheder for at få HEVC ( H265 ) eller VP9. Googles Nexus player kan afspille begge: http://www.asus.com/us/News/tDrPyO0Mo6B5El7t Eller find en android boks med enten en Amlogic S805 / M805 / S806 / M806 / S812 eller Rockchip RK3036 / RK3288. http://kodi.wiki/view/Android_hardware Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-Januar-2015 kl. 06:56 |
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Noget nyt ift Dunes fremtid?
|
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Jeg har selv en Popcorn Hour C200, og vil også gerne skifte den ud.
Problemet, synes jeg, er blot at næste generation ikke rigtig er kommet endnu. Meget af det nye der kommer er Android bokse der ikke kan afspille HD lyd. Pt, er min plan at vente på Intels nye NUCs der snart kommer og så sætte noget KODI op. Men der er ikke kommet noget der siger "det må jeg bare eje" |
|
![]() |
|
JesperRou ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Jeg har prøvet en del apperater efterhånden og har været gennemgående skuffet.
WDTV-Live Netgear NeoTV Popcorn Hour C-300 og senest Mede8er 600 Først med Mede8er har jeg fundet et apperat som er hurtigt og har de features jeg finder nødvendige (BDISO med fuld menu, plus HD DTS/Dolby) Jeg kan kun anbefale 600'eren. Hvis du vil have en disk i den, så skal du op i 800 eller 1000'eren. Men features er ca. det samme. 600'eren har heller ikke Coax SPDif output, men det burde være ligegyldigt til video streaming. Alle de foregående modeller er super sløve og Popcorn Hour C-300 blev jeg voldsomt træt af. Den var glimrende når jeg brugte min Tablet og en Jukebox app, men ellers ikke. |
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Kan du med 600'eren også se din video samling på en android telefon/tablet og læse om filmen, og trykke play så filmen begynder at afspille ?
|
|
![]() |
|
JesperRou ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Jeg fandt kun 2 apps til android og den ene fik meget dårlige anmeldelser.
De var begge to betalings apps, så jeg kom ikke videre. Men, de var beskrevet som remotes, så jeg antager da at de kunne starte afspilning. Det synes jeg dog ikke var nødvendigt. Søgning og bladring etc, fungerer glimrende direkte på maskinen. Jeg bruger det i hjemme biffen og sidder alligevel foran skærmen. |
|
![]() |
|
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
hvad med denne her : http://www.zappiti.com/zappiti_player_4k.html http://www.zappiti.com/zappiti_player_4k.html
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Det er lidt svært at svare på om den er god eller ej da dem i EU der har preordered en endnu ikke har fået den da de er tilbageholdt i tolden i frankrig da der åbenbart mangler nogle dokumenter, det virker ikke specielt professionel imho |
|
![]() |
|
Som Hackerjac siger, du skal nok være forsigtig.
Specielt med streaming maskiner, går det så hurtigt nu og der kommer så meget crap på markedet. Jeg ville vente og læse (kritisk) nogle reviews. Og, du skal være meget skarp på hvad dine krav er. For mig var det f.eks. absolut vigtigt at der er fuld DBISO support og det falder de fleste maskiner på. Zappiti siden synes at love voldsomt meget. Jeg vil nok holde mig en kende skeptisk, indtil jeg ser hvad folk siger om den. Pt. synes jeg at Mede8er er noget af det bedste, alene ud fra egne erfaringer. Det eneste reelle alternativ, er en HTPC og der kan jeg f.eks. ikke bruge Kodi/XBMC til noget og så bliver det sværere. Hvorfor vil du have 4K output? Der er jo ingen film i formatet endnu. Og de her maskiner gennemgår en voldsom evolution i øjeblikket, så jeg vil ikke regne med en levetid længere end et år eller 2, før man skifter. Hvis du vil spare, kan du jo købe brugt. Jeg har "tilfældigvis" en C-300 til salg :) |
|
![]() |
|
Hvorfor jeg vil have 4K output? For at være fremtidssikret.
Dune har nu holdt i hvad er det 4-5 år siden den blev lanceret? Og den afspiller stadigvæk alt BluRay, 1080P materiale og et hav af formater. Flash er det eneste den ikke kan/må klare, og wmv er der også lidt knas med engang i mellem. Jeg har ikke brug for en anden maskine hvis den ikke er bedre end Dune og kan det samme som Dune. Jeg ville da bare antage at markedet er modent til næste generation men det er det åbenbart ikke endnu. |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
JesperRou: Nu er der jo ikke nogen streaming bokse i dag der har full BD iso understøttelse grundet Cinavia, de har højest BD light understøttelse
Nu skriver OP jo også der skal afvikles 3D, så vidt jeg husker understøtter c-300 ikke BD 3D men kun sbs og o/u |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |