recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alt i en signal boks HDMI VGA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alt i en signal boks HDMI VGA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Balduric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alt i en signal boks HDMI VGA
    Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:20
Er der et klogt hoved der har kendskab til at en boks der kan følgende:

HDMI fra TV til boks.
Boks til PC skal der være mulighed for at tilslutte både HDMI og VGA

Skal bruge det i et konference rum. Vi har i dag Chromecast og Apple TV som virker fint. Men da flere gæster ikke har admin rettigheder på deres maskiner er det ikke optimalt da de ikke kan installere noget selv - f.eks. Chrome cast extension og lign.

Kabler virker som regel altid men det er temmelig træls at skulle skifte bag på skærmen hver gang. Og der er ikke stik nok til at kunne trække ekstra kabler ud til bordet. Søger derfor en boks jeg kan sætte på bordet og gæsten kan sætte enten VGA el HDMI kabel i. Boksen skal være tilsluttet til TV med HDMI da der ikke er VGA udgang på den. Men det er som sagt et krav at i selve boksen både er HDMI og VGA.

Har kigget på AV-Cables.dk men kunne ikke umiddelbart finde en brugbar løsning. Med mindre det var HDMI til VGA konvertere. Men vil som sat bare gerne have en kasse man kan sætte stikket i.

Håber det gav mening.

MVH

Allan J

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 15:07

Der behøver vel ikke være både VGA og HDMI In, alle Laptops har VGA, ikke nødvendigvis HDMI.
Så en VGA - HDMI Converter må vel kunne gøre det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 18:59
Vi har sådan en switch på mit arbejde - jeg kikker efter på mandag, hvis det stadig er aktuelt.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 21:33
Man kan købe trådløs hdmi, så du slipper for kabel ud til bordet.

Hvis der mangler indgange på tv, kan dette løses med en hdmi switch.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 12:29
Som jeg har forstået det, har du et VGA-signal, som du skal have konverteret til et HDMI-signal, fordi TV'et kun kan modtage dette. Det kræver en konverter, som kan være monteret på et adapter-kabel eller i en boks. Hvis boksen samtidig indeholdt en HDMI-switch, ville dit behov nok være løst.

Men denne løsning findes hvis mest i pro-løsninger, fx:
http://www.startech.com/AV/Switchers/Multiple-Video-Input-with-Audio-to-HDMI-Switcher-HDMI-VGA-Component~VS721MULTI

Ellers må du bare kombinere de to to:

http://www.av-cables.dk/VGA-til-HDMI-converter/vga-til-hdmi-converter-kabel.html
http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-speed-hdmi-switch-3-vejs.html

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der behøver vel ikke være både VGA og HDMI In, alle Laptops har VGA....

Se, der tager du grueligt fejl. Mange årgang 2014 Laptops har kun HDMI, så en HDMI til VGA adapter er nødvendig. Og endnu værre, flere leverandører mener at HDMI nok bliver afløst af DisplayPort i de nærmeste år. Hvor mange har lige DisplayPort i mødelokaler/konferencerum? Flere convertere....

J
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:16
Jeg lovede at tjekke den boks, vi har på arbejde. Det er en
http://www.proshop.dk/Studie-og-produktionsudstyr/Kramer-Electronics-Kramer-VP-436-2302302.html

Men det er vist over-kill til dit behov Wink

vh. Thomas
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 10:12
Lillesøsteren Kramer VP-435 er nok mere overkommelig i pris.

VP435

J

Redigeret af Jwin - 26-Januar-2015 kl. 10:17
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 10:46
Hvis du også vil have ATV og Cromecast ind over Switcheren, kunne denne bruges.

http://www.extron.com/product/product.aspx?id=mps601
Til top
Kimzo3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2010
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimzo3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 10:54
Jeg har en fætter til at ligge, den har vga in hdmi ud + lyd, kvaliteten fra pc er optimalt, der medfølger 5m vga kabel, + 1m hdmi, koster 2 flasker god rødvin, bor i Kalundborg.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:12
Displayport og hdmi er pin kompatinel, så det kan klares med et stik.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Displayport og hdmi er pin kompatinel, så det kan klares med et stik.

Jeg ved det, men jo flere kablere og adaptere i et konferencerum, jo mere support er der brug for. Jeg modtager en del supportkald om at brugeren ikke kan finde ud af at tilslutte VGA. De har ikke opdaget at der sidder et HDMI til VGA adapter på kablet.....

Sorry for OT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu