recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på HDMI-kvalitet og "almindelig tv" dvb-t
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på HDMI-kvalitet og "almindelig tv" dvb-t

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simon_jak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simon_jak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på HDMI-kvalitet og "almindelig tv" dvb-t
    Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:43
Hej forum

Jeg har lige købt et billigt LG 42-tommer tv - model 42lb561v.

Jeg har kun tv over internettet via min computer, som jeg har tilsluttet via et HDMI-kabel.

Mit spørgsmål er derfor:

Får jeg en bedre kvalitet på billedet igennem et HDMI kabel (altså computerbillede), end ved almindelig digitalt tv fra en dvb-t tuner?

Håber, der er nogle kyndige, der kan svare på det :)

Mvh Simon
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:53
TV over internettet er som regel kraftigt komprimeret og vil derfor ikke give så god en billedkvalitet som du kan opnå fra f.eks. en DVB-T tuner. Dette er tommelfingerreglen, idet der som altid kan findes undtagelser.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
simon_jak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simon_jak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:59
Hej Flemming. Tak for svaret.

Hvis jeg nu har rigtig hurtigt internet, og kan hente en virkelig god kvalitet, ville det så i teorien kunne være bedre end dvt-t?

Forudsat at udbyderen selvfølgelig tillader en sådan overførselshastighed.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af simon_jak simon_jak skrev:

Hej Flemming. Tak for svaret.

Hvis jeg nu har rigtig hurtigt internet, og kan hente en virkelig god kvalitet, ville det så i teorien kunne være bedre end dvt-t?

Forudsat at udbyderen selvfølgelig tillader en sådan overførselshastighed.

Ofte er det komprimeret for at det optager mindre båndbredde... Da det allerede er komprimeret før det er modtaget på din computer, vil det ikke hjælpe det store med en rigtig hurtig internetforbindelse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 14:02

Hvor meget bedre kvalitet du vil få med modtagelse via egen antenne, kommer an på hvilken bitrate du modtager med i øjeblikket.
Et gæt vil være, at du vil få en bitrate der i hvert fald vil være det dobbelte af det nuværende.
Have sagt det, så er bitrate ikke alt, det kommer også an på hvordan det du for nuværende modtager er komprimeret, det kan gøre både godt og dårligt.
Jeg har f.eks en IP-TV modtager fra UK, og det er en ganske udemærket kvalitet på trods af at bitraten ikke er videre høj.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af simon_jak simon_jak skrev:

Hvis jeg nu har rigtig hurtigt internet, og kan hente en virkelig god kvalitet

Ved TV bestemmer du jo ikke selv hvilken kvalitet du vil hente, så en hurtig forbindelse vil ikke hjælpe en dyt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu