recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforsyning til extern HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforsyning til extern HDD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
olerna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2015
Sted: Storstrom
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olerna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømforsyning til extern HDD
    Sendt: 11-Februar-2015 kl. 10:06
Jeg har oplevet en del HDD-svigt når den externe HDD er forsynet med strøm fra TV'ets USB-stik, samt comboboxens.
Ifølge manualerne på både TV'et og Combo-boxen skal HDD'en forsynes fra separat strømforsyning.

Hvordan gør man nu lige det ??
Findes der på nettet mulighed for at erhverve sådan en størrelse ??

på forhånd tak
olerna
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 11:09
Hvilken størrelse HDD er der tale om - 2.5", 3.5" eller noget helt tredje? (Størrelsen har indflydelse på strømforbrug og dermed valg af strømforsyning)
Til top
olerna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olerna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 11:23
Størrelsen  er 2.5" og jeg har prøvet adskillige, efterhånden; Toshiba, WD , Samsung.
Alle mellem 2 til 7.5 GB både USB2 og 3
Mit TV er SMART Samsung fra 2011 og boxen er en nyindkøbt Black Panter
Tak for hurtigt svar
olerna
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af olerna olerna skrev:

Størrelsen  er 2.5" og jeg har prøvet adskillige, efterhånden; Toshiba, WD , Samsung.
Alle mellem 2 til 7.5 GB både USB2 og 3
Mit TV er SMART Samsung fra 2011 og boxen er en nyindkøbt Black Panter
Tak for hurtigt svar
olerna

Hvor har du få så små harddiske fra? Troede slet ikke de fandtes og der kan da kun være en halv til hel times optagelse på.
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:50
Netop fordi det er så små harddiske er de gamle og bruger langt mere strøm end nye harddiske på 500-1000 GB, så overvej en USB stick indtil du kan købe en moderne harddisk.
(350 kr. for 500 GB i Føtex i sidste uge og nok noget tilsvarende i næste uge i Føtex eller Bilka)
mvh Infinity
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:53

Har selv et Samsung 2011, kører fint med en HDD, bruger det ikke ofte, men når det er kører det. Har en VD og en Lacie, sidst mævnte er på 1Tb.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
olerna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olerna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 13:17
Undskyld.
Jeg mente HDD på 250-750 GB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 14:26
Det kan også være kablet der giver problemer.

Jeg har selv et Samsung TV og da kablerne er gemt væk i en kabelbakke, købte jeg et 1,5 USB 3 kabel og så falder min WD hardisk ud periodisk. Bruger jeg derimod det originale kabel som kun er 0,5 m, så virker det perfekt.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 14:40
De fleste 2.5" harddiske kan fungere med strøm fra en usb-port (5V,0.5A), men nogle få modeller har behov for mere strøm ligesom nogle usb-porte ikke levererer den mængde strøm som standarden foreskriver.
Du kan prøve med en alm. usb-strømforsyning som kan levere 5V/0.5A eller evt. 5V/1A og se om det gør en forskel - måske du i forvejen har en lader liggende fra en telefon, tablet, gps eller anden lille device.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

De fleste 2.5" harddiske kan fungere med strøm fra en usb-port (5V,0.5A), men nogle få modeller har behov for mere strøm ligesom nogle usb-porte ikke levererer den mængde strøm som standarden foreskriver.
Du kan prøve med en alm. usb-strømforsyning som kan levere 5V/0.5A eller evt. 5V/1A og se om det gør en forskel - måske du i forvejen har en lader liggende fra en telefon, tablet, gps eller anden lille device.

Harddisken kan jo ikke være tilsluttet en USB strømforsyning samtidig med TVet. Jeg vil foreslå en prøve en powered USB hub i stedet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 15:26
Detalje :-) (men findes der ikke kabler, med flere stik, hvor det er muligt - mener jeg har sådan et liggende...)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 15:43

HDD tilslutningen bør altså kunne levere tilstrækkeligt, i det den giver mere strøm end de andre USB.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu