recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp DVBViewer finder ikke alle YouSee kanaler:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp DVBViewer finder ikke alle YouSee kanaler:

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp DVBViewer finder ikke alle YouSee kanaler:
    Sendt: 16-Februar-2015 kl. 14:45
Hej jeg er lige skiftet til en bland selv pakke fra YouSee og har HDHomerun, men DVBViewer finder bl.a. ikke 6'eren, TV3Sport, TV2 Zulu og flere andre.
Jeg har sat den til QAM64 6875, skan område og in-Depth Search.

Hvor går det galt?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej jeg er lige skiftet til en bland selv pakke fra YouSee og har HDHomerun, men DVBViewer finder bl.a. ikke 6'eren, TV3Sport, TV2 Zulu og flere andre.
Jeg har sat den til QAM64 6875, skan område og in-Depth Search.

Hvor går det galt?
Når du har skiftet til Bland Selv er det kun kanalerne i grundpakke der er ukodet. 
Resten skal du bruge kort til, også selvom du evt. har mellem eller fuldpakke.  Wink
Og dermed kan du ikke bruge HDHomerun til de kodede.

Mvh. JørgenT
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:03
Jeg mener tidligere at have set folk have held med en ekstern CI i samarbejde med en HDHR - dette udvander dog HDHR'ens egenskaber som netværkstuner, men som alternativ til at investere i nye tunere kunne det måske være oplagt at surfe lidt rundt efter info her.

Mht. scanningen, burde tuneren kunne finde diverse kanaler hvad enten de er kodet eller ej.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Mht. scanningen, burde tuneren kunne finde diverse kanaler hvad enten de er kodet eller ej.
Kommer vist an på hvordan man sætter DVBViewer til at scanne. Hvis man har flueben i "Kun gratis kanaler" så nej så vidt jeg husker. 
Men ellers ja.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 16-Februar-2015 kl. 15:13
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:19
Nå ja, klart :-)

Her en tråd omkring HDHR + CI : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105812&title=hdhomerun-cammodul-muligt
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:43
Tak for svarene jeg har scannet fuldt og glemte lige at nævne jeg har terratec h7 med ca modul.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 16:24

Tak for svarene jeg har scannet fuldt og glemte lige at nævne jeg har terratec h7 med ca modul.

Så burde du kunne opsætte at de kodede kanaler kun læses fra din h7.
Ulempen er så at du ikke har så stor frihed i optagelse og live tv.

Alternativt skal du til at have noget softcam op at køre. Det er en ret teknisk løsning, men det virker med HD homerun og kræver en speciel kortlæser.
Men det vil gøre det muligt at se og optage kodede kanaler fra alle dine tunere.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 18:30

Ja, det hjælper jo på sagen med et CA modul.  LOL
Hvordan med dit antenneanlæg, er det HF tæt? Ellers kunne indstråling give mangel på kanaler.
Og hvordan med TV, har det CI slot så du kan teste og finde frekvenser for de manglende kanaler med det?

EDIT: Kan du modtage nogle af de kodede kanaler med DVBViewer?

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 16-Februar-2015 kl. 18:32
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:21
Jeg har købt dobbeltskærmet antennekabel, og hd tætte stik. Jeg kan pt. ikke se kodede kanaler ligemeget hvilken fra min terratec via. DVBViewer:(
Har prøvet med transedit, men den finder heller ikke 6'eren eller zulu og der mangler også flere.
Jeg har tv jeg kan prøve med, men det kræver at det skal ned først. Håber i kan komme med et par gode råd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:56
Det virker måske som et tåbeligt spørgsmål, men er du sikker på at det er via din H7 og ikke din HDHR, du bruger, når du søger efter kanalerne i DVBViewer / Transedit ?

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:59
Ja, har prøvet begge dele, så forstår det ikke lige og hvorfor jeg ikke kan vælge kodede kanaler. Har valgt CI modul til Terratec i hardware.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 20:11
Man skulle jo næsten tro, at der mangler en frekvens eller 2 i listen - hvad med at forsøge ud fra netværksid'et, som angivet i guiden her :

http://digitalt.tv/scanning-af-kanaler-i-dvbviewer-transedit/
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu