recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til TDC Play alternativ, for en familie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til TDC Play alternativ, for en familie?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til TDC Play alternativ, for en familie?
    Sendt: 28-Februar-2015 kl. 22:58
Hej, håber på at nogle kloge mennesker lige kan hjælpe mig lidt.

Jeg har et mindre problem, da jeg overvejer at opsige mit TDC abb. og dermed mister adgangen til TDC Play.

Jeg har forsøgt at undersøge de små tekniske finurlige begrænsninger der er ved diverse musik tjenester på markedet, for at finde en der dækker mine behov.

Det jeg umiddelbart har fundet frem til, er at selvom TDC Play halter gevaldigt på App-udvikling og en smule på webinterface + lydkval. Har de væsentligt bedre vilkår, for flere brugere & devices.

• Jeg bruger pt. play på diverse PC'ere, 1 iPad, og 3 telefoner. 
  • Vi kan streame samtidigt + hente musik ned til offline brug, hvis det er nødvendigt (det er det sjældent,  når der ikke er begrænsning på antal samtidige streams).
  • Jeg har oprettet 3 login's med adgang, så vi har forskellige playlister. (ikke den vigtigste funktion, men da TDC Play app automatisk kan sættes til at hente ens playlister ned til offline brug, er det rart.)
Hvad er det bedste alternativ til dette? Jeg kan ikke gennemskue reglerne for de forskellige services.

Har fundet nogle guides, og de fleste virker låst på at 1 enhed kan spille af gangen, og x antal devices med xxxx antal numre i offline mode. Det virker som en øv løsning at man er låst på den måde. 
Hvordan fungerer offline mode på f.eks. spotify, henter den automatisk ens playlister ned? Tæller PC med som et "device"..osv. osv.. Confused

Hvis der er nogen der har været i samme dillemma, så er jeg åben for forslag og gode råd... :-)
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 23:17
Er med på en lytter da jeg overvejer det samme.
Bruger TDC på et Sonos system og vil ikke have noget som lyder dårligere.

Har på Sonos forum læst at mange klager over Spotfy's lydkvalitet.
Selv den bedste kvalitet er åbenbart med loudnes behandlet samt komprimeret.

Et andet spørgsmål for mig, er at jeg selvfølgelig gerne vil have en god og billig flatrate internet forbindelse, men jeg har faktisk svært ved at finde en sådan.
En 20/2 forbindelse med Wimp ville måske være helt ok, men hvad f.... skal man vælge?

Min tanke er at det må kunne gøres billigere end det TDC tilbyder.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 07:11
Har Sonos med TDC spotify og Derzer.

Ikke den store forskel. Ikke noget man lige bemærker på sonos enheder.

Syntes bedst om Deezer lyd. Og mindst om TDC.   Men det er små forskelle
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 17:01
Mit spørgsmål gik egentligt ikke så meget på lyd kvalitet, er sikker på TDC er bunden ned lydkval. Mere på begrænsninger ved de forskellige løsninger sammenlignet med TDC. Og evt. Lidt om hvordan de fungerer i praksis, og hvordan man kan omgå eller håndtere begrænsningerne i dagligdagen.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:23
Nå, ikke mange der har udforsket området lader det til.

Her er hvad jeg har fundet for evt. interesserede:

Alle services jeg har set på kan kun streame til en enhed samtidigt. Unhappy

Rdio.com har unlimited devices i offline mode. Spotify+Deezer+Wimp har 3 devices som limit i offline mode.

Spotify begrænser offline mode til 10.000 sange (d.v.s. 3.333 sange pr. device). Til gengæld kan man, så vidt jeg har forstået, installere og bruge spotify fra så mange enheder man vil (dog uden offline mode, der er begrænset til 3). Det ser ikke ud til at man kan dette på Deezer, der ser det ud til at den linker device ved login. Om de så reelt spærrer for nye adgange efter 3 devices, ved jeg ikke. Men det ville være en væsentlig showstopper, hvis man ikke frit kunne bruge sin 1 stream fra hvilken som helst device/pc. 
Så reelt giver Wimp og Spotify adgang til at 4 enheder kan afspille samtidigt (1 stream / 3 offline). Og Deezer ligner den kun kan 3 enheder i alt... Dette problem slipper man så for hos Rdio..

Chromecast support, har jeg kun fundet på Rdio + Deezer, hvis det er vigtigt.

Indtil videre er jeg mest på Rdio tjenesten, da de umiddelbart er de eneste der ikke har en grænse på antal devices, der må være bruge offline mode. Derudover er Chromecast en rar tilføjelse når man kører på en Android enhed.

Edit-
Ooh, har forresten også kigget kortvarigt på Google Music, som selvfølgelig tilbyder Chromecast og et plus på Cloud storage, hvis det er nødvendigt. Her er googles limit: You can use Google Play Music to listen to your library on your computer and up to five smartphones. You can use up to 10 devices total, including tablets, iPods, etc.

Googles problem for mig, er at de bruger din google account, og den giver andre adgang til alle de services man har tilknyttet den account.. ikke så fedt. Men google er stadig med i overvejelserne.

Redigeret af Spunk - 02-Marts-2015 kl. 09:49
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu