recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video på gammelt B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video på gammelt B&O

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Video på gammelt B&O
    Sendt: 01-Marts-2015 kl. 19:45
Hejsa

Jeg har købt et gammelt B&O Beovision 7700 fjernsyn, som jeg vil bruge til at se video på. Jeg har en nyere Prosonic-video, som jeg vil bruge, men når prøver at køre scart til scart, sker der ikke noget (har prøvet at skifte channels på videoen og har selvfølgelig været igennem alle kanaler på fjernsynet inkl. AV)


Jeg tror måske, at scartindgangen i fjernsynet er i stykker, da det heller ikke virker, når jeg slutter en Playstation 1 til. Billedet står og hopper op og ned.



Men kan jeg ikke på en måde køre video på fjernsynet uden om scart? Der er jo en "tape"-udgang på fjernsynet. Vil jeg kunne forbinde fjernsynet og videoen med et s-video/scart-kabel? 
Eller er der noget med, at man kun kan bruge en B&O-video til et B&O-fjernsyn? Og hvordan får jeg i så fald lyden med?

Der er disse udgange på videoen:


På forhånd tak for hjælpen :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 19:55

Har du prøvet med RF tilslutning.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:01
Hej radiomand

Det har jeg ikke endnu, men hvis jeg køber sådan en RF modulator, vil jeg så kunne tilslutte videomaskinen med et RCA-kabel til RF modulatoren, som bliver sat i antennestikket? Og så skulle det virke?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:05

Hvorfor en modulator.?? Den er jo i maskinen.
Hvorfor også et seperat TV til den.? Den kan jo tilsluttes på den flade.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:11
Hej igen radiomand

Ja jeg beklager, at jeg nok ikke er den skarpeste til det her, men er det ikke korrekt forstået, at hvis jeg køber sådan en her:

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H26086

og forbinder videoen og rf modulatoren med sådan et kabel her:

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H11175

Så vil jeg få video på fjernsynet uden scart?

Grunden til at jeg ikke bare forbinder videoen til en fladskærm er, at jeg har bestemt mig for at gå baglæns i tiden. Jeg gider ikke ny teknologi. Derfor vil jeg bare have et gammelt fjernsyn og se video. Ved det lyder skørt, men det er vigtigt for mig.


Redigeret af Dollyvarden - 01-Marts-2015 kl. 20:11
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:13
Nej, du skal bruge et antennekabel fra videomaskinen til fjernsynet - ikke andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:14

Det er ikke forstået. Der er jo som skrevet modulator i maskinen, så du skal kun bruge et antennekabel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:15
Nej du køber en antenne ledning på 1 meter han-hun, putter den ene ende ind i videoen på ud, og den anden ende ind i tv antennestik. Så starter du videoen og laver en kanal søgning og hvis ellers videoen virker, så er du tilbage i firserne. Må man spørge til dit valg af udstyr.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:16
Okay, så et antennestik fra videoen til fjernsynet skulle være nok til at se video? Det lyder jo næsten for simpelt til at være sandt, men jeg tror på jer. Fjernsynet er ikke sat til nogen antenne, men skal kun fungere som afspiller for videoer.
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:18
Tak Rasmuzzen! Nu fes den ind hos mig :)

Hvad tænker du med mit udstyr? Jeg købte fjernsynet for 100 kroner og vil gerne bruge det, da jeg ønsker at stå af det digitale (og økonomiske) ræs. Videoen kostede mig 20 kroner, og videoer i genbrugsbutikken koster 2 kroner stykket. 

Men jeg vil gerne have en Beocord VHS 90 i stedet for den der Prosonic. Den passer jo til fjernsynet i design. Nogen der kan sælge en billigt?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 23:57
LP'erne har jo også gode tider igen, så hvorfor ikke VHS bånd Smile Respekt for det.

Du vil ihvertfald ikke mangle film, hvis du besøger loppemarkeder og kræmmermarkeder Smile

Kig på dba der er nogle B&O VHS maskiner til salg.


Redigeret af Pallec - 01-Marts-2015 kl. 23:59
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 06:36
~240 liniers billede på en lille rund skærm med signal fra en middelmådig RF konverter.

Det er sikkert sjovt de første par gange, men så er det vidst også det. Den billedkvalitet ville jeg ikke kunne holde ud i længden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu