recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomeRun > PVR software > DLNA > Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomeRun > PVR software > DLNA > Samsung TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomeRun > PVR software > DLNA > Samsung TV
    Sendt: 11-Marts-2015 kl. 17:07
Har omsider fået opgraderet fra et analogt TV til et 7-serie Samsung TV, bl.a. med DLNA. Jeg har hidtil set og optaget (Yousee, DVB-C) fjernsyn gennem 4 (2) stk HDHR's og en Intel NUC med Windows 8 Media Center, assisteret af NRossen og timefor.tv.

Nu ønsker jeg, at jeg kan browse gennem mine optagelser via DLNA direkte fra fjernsynet. Derudover planlægning af optagelserne direkte via et webinterface. I praksis bør familien ikke vide, at der kører noget elektronik bagved. I den ideelle verden "dukker optagelserne op i TV'et" og planlægges vha webinterface't.

Jeg tænker, at jeg har to muligheder:

1) Skifte OS i min Intel NUC (måske endda købe en Raspberry Pi?) til en Linux baseret distribution med TVheadend eller hvad ved jeg, der kan interface til mine HDHR's. Herudover DLNA-server og EPG data i webinterface til planlægning af optagelser. Rent praktisk er jeg også nødt til at kunne flytte optagelserne til en ekstern USB-disk samt lade DLNA bruge den eksterne disk som source for content. Flytningen af optagelser fra lokal disk til ekstern USB-disk skal måske scriptes?

2) Opgradere fra min Synology CS-407 til f.eks. DS-214play med DVBLink eller hvad ved jeg. Denne løsning er naturligvis dyrere for mig end den første løsning.

Hvad kan I anbefale? 

MVH/Søren
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 21:41
Du kan også kigge på Dvbviewer RS - den spiller fint sammen med hd homerun, giver dig et webinterface til at lave optagelser fra..

Har selv kørt dette setup i et par år uden fejl.. :)

Bedst af alt, så køre det på windows..
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu