recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: medieafspillere helst med xbmc - plus mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: medieafspillere helst med xbmc - plus mere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6509
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: medieafspillere helst med xbmc - plus mere
    Sendt: 17-Marts-2015 kl. 16:56
hejsa, skriv hvis i skal have udskiftet medieafspillere, skal bruge 3-4 styks til at streame film og billeder på en SFO... så skal også bruge en billig nas gerne synology eller en seagate wireless plus..

kan eventuelt også bruge en mini mini pc med xbmc...(kodi) - 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 14:48
Jeg har en wd netværks harddisk liggende på 1 tb. Den kan du få for 250 kr.
Har også en Raspberry pi liggende med xbmc. Den er nem at have med at gøre og kan benyttes med fjernbetjening til tv. 3-4 stk af dem burde irre være noget budget. Jeg regner ikke med at du skal vise rippede Blu-ray.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 15:04
Det villige gerne købe.   Dog har jeg hørt at raspberry pi 2 skulle være en del hurtigere.   Men hvad skal din raspberry koste
Og hvad kan man bruge til Remote
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
amnesia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amnesia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 15:08
Fire TV fra Amazon var også en mulig løsning. De koster 99€ i Tyskland og kan begaves med XBMC/KODI.
Til top
Langtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: Frederikssund
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 15:11
Raspberry understøtter HDMI-CEC, så hvis TV'et også gøre det, så kan du jo bruge TV remoten ;)

Rasp 2 er meget hurtigere, da det er jo en Quadcore hvor den "gamle" er single core:) 

https://www.youtube.com/watch?v=yGN0cYZvgl8
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 17:09
Hvis jeg skulle købe nyt så ville jeg da helt sikkert også vælge Raspberry 2, men Du kan jo måske være heldig at der er nogen der vil opgradere til en 2er og derfor vil sælge en gammel model.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 20:46
Jeg kan godt anbefale 2'eren og XBMC. Det kører dejligt flydende. Den har dog ikke HD-lyd, blot så man er OBS på det.

Jeg styrer den med Flirc (USB IR modtager) og det virker fint. Der findes også andre hardware-addons, som sættes direkte i motherboardet og som også giver mulighed for tænd/sluk via enten knap eller fjernbetjening. Uden dette, så kan du ikke tænde Pi'en uden at cutte strømmen helt til den først.

Der kommer en anmeldelse online af Pi2 på flatpanelsDK i denne uge.

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Marts-2015 kl. 22:02
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 02:28
er findes også andre hardware-addons, som sættes direkte i motherboardet og som også giver mulighed for tænd/sluk via enten knap eller fjernbetjening

Ser frem til at hører om dette. Og hvad det koster..
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 07:47
Kan man slukke pi med en flicr? Jeg havde Min sat til strøm på tv, så den tændte og slukkede sammen med tv'et. Det fungerede ganske fint. Har dog også en flicr liggende et sted, hvis det kunne have interesse.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 07:52
Den har hvis ikke godt af at blive afbrudt sammen med tvet. Den skal helst lukkes ned inde i menuen. Eller kan det lade fejl på sd kortet. Hvis den bare lige bliver afbrudt sammen med tvet.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 08:26
At sætte en Pi direkte til TV'et og dermed cutte strømmen når det slukker vil, som Swingking skriver, være en en-vejsrute mod kortfejl. Hardwaren til at slukke for en Pi initierer en soft-close, ligesom "luk computer" knappen på din PC i windows. Et sådant add-on kan købes her: http://www.msldigital.com/pages/more-information

Jeg har desværre ikke testet denne hardware, men kun Flirc og Flirc kan IKKE lukke en Pi ned. Det er også meningsløst for den kan heller ikke starte den igen. Når først du har lukket en standard-konfigureret Pi ned, så skal du hive strømmen til den for at få liv i den igen - eller også skal du selv lave en knap til at kortslutte to ben på motherboardet, så den cykler strømmen og derved booter op igen. Det koster ikke mere end et par kroner at lave sådan en, men den kan ikke fjernbetjenes.

Pi bruger ca. 2.5 Watt når den afspiller en 1:1 BD-film og lige omkring 2 Watt i idle, så jeg er holdt op med at slukke testeksemplaret.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 09:10
Ellers findes der også remote apps til IOS og Android hvor du kan fjernstyre Kodi.
Der ud over kan du, hvis dit tv understøtter HDMI-CEC, styre Kodi med din alm. fjernbetjening.

og i sidste ende.... lad den dog stå tændt, den bruger så uendelig lidt strøm
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu