|
Samsung PUF fra høretelefon udgang |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2015 kl. 12:07 |
Hej alle
Forsøger at få enten nogle aktive højtalere eller en Sonos AMP med et par passive højtalere. Uanset hvilken af løsningerne så får jeg et højlydt PUF fra højtalerne når jeg tænder og slukker for tv'et. Er der noget man kan gøre for at undgå det? Problemet er at høretelefon udgangen er eneste analoge udgang og en DA konverter vil måske gøre det samme.. Håber nogen har nogle ideer for det er ret irriterende det sker hele tiden. På forhånd tak, Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder underligt, bruger selv den udgang til Soundbar, og der er ikke noget i vejen, hvad enten det ene eller det andet tændes først. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Radiomandens: ok besynderligt at det ikke sker hos dig.
Ingen andre der har det problem? |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvorfor skulle det ske.? Der er andre her på forummet der gør det samme, der er ingen der har skrevet om et sådan problem. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Netop det jeg gerne vil høre om nogen har ideer til! :)
Altså hvorfor det kan ske og evt. Man evt kan forhindre det eller om tv'et er født med en fejl i den analoge signal. Det vil ikke være et særlig nyttigt forum hvis vi alle bare blev enige om der ingen fejl der er nogensinde ;) |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Der kan jo godt være forskellige hovedtelefonudgange på forskellige tv-modeller. Ploppet er fx. Ikke unormalt ved en ac-koblet udgang med kondensator. Jeg bruger selv en HDMI ARC DAC og jeg oplever ikke problemet med denne. Men det kræver ARC/CEC i tv'et og en ledig HDMI-port til formålet.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Hej Huntie
Tak for svar, det er et Samsung 55H7005 og så vidt jeg kan se er det eneste udgang til analog. Ved du om samme løsning virker på den model? Kan du skrue op og ned på selve tv'et? Har læst at DAC løsningen gør man kun kan skrue op og ned på selve forstærker enheden. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Dit TV har jo ARC på en HDMI tilslutning og CEC, så den DAC der linkes til kan jo derved bruges. |
|
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Ja, man kan netop skrue op og ned for lyden vha. tv'ets fjernbetjening gennem ARC/CEC, da DAC'en præsenterer sig som en surround-receiver. Jeg bruger den selv til mine aktive højttalere, og skruer op og ned gennem TV'ets fjernbetjening.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Ok tak for feedback! Dejligt at se der er en løsning på problemet om end det var en af de lidt dyrere :)
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |