|
Problem med tilslutning af NAS til Sonos |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2015 kl. 15:58 |
Jeg er lige flyttet hjemmefra og skal derfor opsætte mit Sonos i min nye lejlighed. Jeg har fået det hele til at køre, bortset fra min NAS jeg har problemer med at tilsutte til Sonos. Sonos kommer med den her fejlmeddelelse når jeg prøver at tilslutte NAS'en:
"Sonos kunne ikke tilføje musikmappen Kontrollér, at stien til mappen samt brugernavn og adgangskode, hvis disse er nødvendige, er korrekt. Årsag: Den delte Windows-mappe kunne ikke oprettes: Valgt netværkssti. Du kan ikke vælge en mappe på netværket, der skal deles. Vælg en mappe på denne computer eller på en ekstern harddisk, der er tilsluttet denne computer. For at vælge en mappe, der er delt på dit netværk, skal du klikke på Tilbage og vælge "På en netærksenhed..."." Jeg kan sagtens komme i kontakt med min NAS på min computer, så NAS'en er korrekt sat op. Hvad kan være galt? |
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Irriterer også mig hver gang... Sonos kan ikke selv finde ud af det - man skal selv taste stien til NAS'en. Syntaksen fremgår et sykke nede i linket: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/79/~/using-a-nas-with-sonos
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Det virker desværre endnu ikke.
Nu skriver Sonos det her som fejlmeddelelse: "Sonos kunne ikke tilføje musikmappen. Kontrollér, at stien til mappen samt brugernavn og adgangskode, hvis disse er nødvendige, er korrekt. Årsag: Adgang til den delte mappe "\\Andreas-PC\Netværksharddisk\Musik" blev nægtet." |
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Din NAS hedder vel ikke "Andreas-PC" Så det er vel klart at den ikke kan afspille det som ligger på NAS. Din sti bør hedde noget med "\\navnet-på-nas\Musik" Hvis din NAS ikke registreres sit NetBIOS navn på netværket, så kan det være en fordel at give den en statisk ip adresse og så i stedet kalde den fra din Sonos med "\\ip-adresse-på-nas\Musik" Det ovenstående med blåt er naturligvis det navn/ip som er specielt for din opsætning.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Jeg har skam prøvet at gøre tingene du foreslår, men lige lidt hjælper det desværre. Min NAS har en fast IP-adresse.
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
....så du har fjernet 'andreas-pc' fra sti-navnet?
Ellers spørg her - http://forums.sonos.com/forumdisplay.php?s=3db2d22f14f5aed70af2173251b7d78e&f=12 - du får hjælp med det samme fra yderst kyndige Sonos-brugere. /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Nu fandt jeg endelig ud af det, efter mange mange fejlagtige forsøg. Stien jeg skulle indtaste for at det virkede var: \\192.168.87.113\Netværksharddisk\Musik
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1247 |
Men hvorfor går du via din PC? er NAS'en ikke direkte på det lokal-netværk?
|
|
![]() |
|
Jo det er den.
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Er 192.168.87.113 ip-adressen på din NAS eller din computer?
|
|
![]() |
|
Det er ip-adressen på min NAS.
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |