|
USB / RS232, windows 8.1 - driver ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kam15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-April-2015 kl. 11:35 |
Hej.
Jeg forsøger at finde et "konverteringskabel" med USB i den ene ende og RS232 i den anden ende (til brug ved forbindelse til et IHC-system (version 1)) Kablet kan jeg sådan set sagtens finde... Men jeg kan simpelthen ikke finde en driver, der gør, at kablet kan bruges på en maskine, der kører windows 8.1, 64-bit. Jeg har forsøgt at downloade flere
drivere – herunder PL2303 fra Profilic (version 1.10.0), men jeg kan simpelthen
ikke få det til at spille. Profilic skriver godt nok noget
om, at driveren IKKE virker til windows 8.1 ”chip versions” – hvad det så end
er for noget – og jeg ved ikke, om det er dét, jeg har (og om det så er derfor,
at driveren ikke virker). Nogen gode bud - eller om "løsningen" bare er at "det kan man ikke - du må finde en gammel PC med en anden windows-version" ? |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
NOTE: - Windows 8/8.1/Server2012/Server2012R2 are NOT supported in PL2303HXA/XA EOL chip versions (discontinued). - Download latest PL2303 CheckChipVersion tool program to check chip version in Windows 7 Hvilken chip sidder der i det kabel forsøger du med? Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Først finder du ud af om det er FTDI, Prolific eller en helt tredje chipproducent.
Min erfaring siger at vil du det ordentligt, så skal det være FTDI...... Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
![]() Og så vidt jeg husker var der et tidspunkt hvor FTDI lavede en driver update der udelukkede brug af Kina klon chipsæt. ![]() Men det blev vist rettet tilbage. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
kam15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
tak for input.... Men jeg køber gerne et helt nyt "sæt", hvis det findes "derude" - så hvis der er nogen, der kan linke til et helt konkret sæt med kabel og driver, der virker, så vil jeg da være så ganske taknemmelig... :-) |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4814 |
Hej Kam15. Før jeg styrtede ud og købte en ny ville jeg først pakke JørgenTs link ud og finde ud af hviken chip der er i dit kabel. Der er en Readme der forklarer hvilke chip der kan køre 64 bit win8/8.1 Windows 8 is supported only in following chip versions: - PL2303HXD (HX Rev D) - PL2303EA (ESD protection) - PL2303RA (Built-in transceiver) - PL2303SA (SOP8 package) - PL2303TA (PL2303HXA/XA replacement) - PL2303TB (12 GPIO) Og at 'this program cannot detect HXA/XA chip in Windows 8 and above.' Programmet du skal bruge er også med i JørgensT link. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Tak for input, Carsten.
Men situationen er, at jeg allerede i går downloadede den driver som JørgenT linker til. Og jeg kan som sagt ikke få dem til at virke. Og jeg har også forsøgt at køre det dersens "tjek om din chip er understøttet-program" - og uden at jeg sådan forstår det helt i detaljer, så kommer den hvert fald med en fejlmeddelelse, når jeg prøver det... Så jeg går ud fra, at mit kabel/og disse drivere simpelthen ikke virker til windows 8.1. Så jeg er derfor fortsat på udkig efter noget der "bare virker" uden alt for meget "bøvl" (jeg har forhørt mig ved av-cables - og de har ikke noget, der spiller til windows 8.1) |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg bruger denne:
Mvh BS
|
|
![]() |
|
Tak BS
Det er sgu da lige den, jeg mangler... Jeg har bestilt sådan en, nu.. Tak for link'et |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |