|
Bluesound |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kriller7000dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-April-2015 kl. 21:09 |
Hej
Jeg har lige købt en Bluesound Note. Jeg har fået den sat op til Wifi, men det er lidt ustabilt så vil have kabel i. Dette har jeg så prøvet, men så kan jeg pludselig ikke styre noget via app'en, forbindelsen forsvinder. Hvad faen sker der.? Bluesounden skal vel stadig være kommunikerbar til det trådløse selvom den har et kabel i røven, ellers har man jo ingen remote til at styre den med. Eller er det bare en fejl 40? Nogen herinde der har prøvet lignende.?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Styring af den sker vel via Wi-Fi, og er den på kabel, så er der ingen trådløs forbindelse, der kan jo nok ikke være forbindelse på begge samtidig. Er der en Wi-Fi Direkte mulighed.? En sådan går jo uden om det normale netværk. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Når din Node er koblet på dit netværk (kablet eller trådløst), så skal din telefon være på samme netværk.
Det lyder som du forsøget styre den via wifi direct, samtidig med at den på kablet netværk til din router og det kan du ikke. |
|
![]() |
|
kriller7000dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 86 |
Den er kabelet på samme netværk som tlf'en er koblet op på. Manualen siger kablet netværk ikke skal kofigureres, men så snart kablet kommer i går der ged i det.
Nu har jeg prøvet at resette den og ikke opsætte det trådløse, men så kan jeg ikke lige se for mig hvordan man så skal kommunikere med den. Ved sku ikke hvad der går galt for mig, det burde være lige til. |
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Jeg har tidligere haft Bluesound Vault og Node og min erfaring er at Bluesound skal tildeles en fast IP, for at spille optimalt.
Jeg brugte både iPhone og iPad som betjening, og havde de været ude af huset og væk fra netværket, kunne det være svært for dem at finde Bluesound'en igen. Det krævede ofte at strømmen blev taget til bluesound'en før de blev synlige for de 2 controllere. Bluesound har nu fået mulighed for betjening via PC og Mac, noget som jeg savnede da jeg brugte dem.
|
|
![]() |
|
Det har jeg ikke læst nogen steder. Hvordan gøres det?
|
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Det gør du på din routher.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Når du har resat den og kablet den routeren, så skal du ikke gøre mere. Kommunikationen foregår via routeren fra din telefon. Har du prøvet at installerer desktop controlleren og tjekket om den kan se enheden ?
|
|
![]() |
|
Det fungerer ikke. Bluesound bliver blå i muteknappen men kan ikke få kontakt via tlf. Men fandt ud af i går at jeg ikke kunne logge på det adgangskontrol via computeren for at konfigurere den.
Så der er nok en fejl et sted. Må lige prøve desktop appen. |
|
![]() |
|
Tror det er lykkedes for mig nu. Dog uden kablet forbindelse og ingen udfald endnu ved streaming over Tidal i HiFi.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |