recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 1360x768 over DVI/HDMI- Ja da :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 1360x768 over DVI/HDMI- Ja da :-)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 1360x768 over DVI/HDMI- Ja da :-)
    Sendt: 04-August-2006 kl. 12:31

Så fik jeg endelig mit DVI/HDMI kabel og prøvede at slutte min PC med Radeon 9800PRO til mit Toshiba 32WL66Z.

720p (1280x720) fungerede fint, dog med lidt overscan som også andre har bemærket. Ca. halvdelen af taskbaren er væk. Film spillede dog fint i korrekt aspect ratio med flot billede. Den lille overscan kan sikkert justeres ind i grafikdriverne, men det gad jeg ikke lige rode med nu, så det vender jeg tilbage til på et andet tidspunkt.

Istedet forsøgte jeg mig med 1360x768 som mange mediacenter folk ønsker - og det fungerede ganske glimrende.
Umiddelbart får man billedet med sorte rammer om, men vælges så Cinema2 fylder det hele skærmen perfekt.

Det er ikke 1:1 PM, men billedet står meget skarpt, så der er ingen problemer med at benytte denne opløsning. Desktop, internet, dokumenter osv. kan altsammen læses uden problemer og film afspilles meget flot.

Her er lidt billeder taget med mit kamera - altså i noget dårligere kvalitet end det man reelt ser på skærmen.

http://spawnweb.dk/toshiba/tosh1360.jpg

http://spawnweb.dk/toshiba/tosh1360a.jpg

http://spawnweb.dk/toshiba/tosh1360b.jpg

Skærmen understøtter også 1080i (1920x1080) - men har ikke testet den opløsning endnu.

Redigeret af spawn - 04-August-2006 kl. 12:38
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 13:46

Jamen det ser jo ganske glimrende ud, jeg forventer nu at jeg skal have købt et JVC lt-32x70BU håber det vil vise et lige så godt billede som på dit tv, nogen der har erfaring med det?, samt at jeg bruger nvidia gf5200.

Men tillykke med det, billedet ser rigtig godt ud :)

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 16:19

Tak :-)

Jeg har ikke selv nogen praktiske erfaringer med JVC'en og pc-tilslutning - men kan ikke forestille mig andet end at du vil få ligeså gode resultater.

JVC'en understøtter også 1360x768 over DVI/HDMI

Held og lykke med det nye TV når du får det :-) 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

JVC'en understøtter også 1360x768 over DVI/HDMI

Uha og det er du sikker på?, så behøver jeg jo slet ikke bekymre mig om det mere :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 17:18

Forresten har du forsøgt at se en film i widescreen format?, hvis ja kunne du så ikke lige prøve at tage et billede af det og vise det her?

tag evt. en af dem her

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Til top
[KaptajneN] Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 17:52
Min opsætning fungerer også bare perfekt med DVI/HDMI kabel. Har et Nvidia GeForce 7800GT, og bruger den nyeste forceware driver. Denne driver har et indbygget overscan tool, hvor man kan fixe overscan, så billedet passer perfekt til skærmen. Har fulgt Skippers guide:

Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

(Taget fra en tråd på avforums.com) http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378&p age=121,

Install Forceware drivers. Once installed I switched the nVidia display panel back to it's classic view (didn't like the new look and it seemed simpler to use!).

2, Ok, so it recognises the DVI connection and allows you to 'treat digital display as HDTV'. You can then set it to either 720p or 1080i resolutions depending upon your preference. In this case I went for 720p. At this point you will probably still get an overscanned image, losing detail around all sides.

3, Select 'nView display settings'. I have 'single display' in the nvidia display mode. There should be a button at the bottom right labelled 'device settings'. Click on this and you will get a menu. Select 'HDTV Overscan Configuration.

4, A new box should appear with a few different selections. The last one at the bottom should be 'underscan'. Select this. Now you will get an underscanned image with black bars around all sides. Nothing new here but don't dispair!

5, Here's the important bit. Open up the same overscan page again. Beneath the 'underscan' option you have selected there should be a button labelled 'overscan compensation'. Click this.

6, As if by magic a beautiful screen should come up with four arrows - one in each corner. You should see two sliding bars. One to change the width, one the height. You should now be able to perfectly fit the desktop to the dimensions of you TV!As I mentioned at the top, this is NOT 1:1 pixel mapping. But by my reckoning it's a damn sight better than the over/underscanning we've had to deal with up until now.I've found this works for both 720p and 1080i settings.I had tried putting the custom resolution of 1360x768 (both 60 & 85Hz) and seeing how that went, but for me it brings up a terrible image. The image seems to blur vertically (looks like a sort of double/triple image) and is unusable. This is all over a DVI-HDMI adapter as well, haven't tried VGA.Anyhoo, hope you find this helpful. Enjoy!/Skipper

Redigeret af [KaptajneN] - 04-August-2006 kl. 17:54
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 17:53

Det kan jeg ikke - for nu har jeg pillet kablet af igen og bestilt nyt - det var nemlig for kort så jeg måtte flytte TV'et et par meter ud på gulvet :-)

Men jeg har prøvet at se HD widescreen film - det er der ingen problemer med.

#Kaptajnen, jep forcewares overscan tool, er ganske fortrinligt :-)

Redigeret af spawn - 04-August-2006 kl. 17:55
Til top
[KaptajneN] Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#Kaptajnen, jep forcewares overscan tool, er ganske fortrinligt :-)

Har lige spillet lidt Call of Duty 2, der er mulighed for at vælpe 720p opløsning i spillet, og det ser bare godt ud!!! Har lige bestilt trådløst tastatur+mus så jeg for alvor kan bruge den som PC skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 18:02

Tak for guiden kaptejnen, måske du kunne afspille en widescreen film på tv'et, tage et billede af det og uploade det :)

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 18:04

Det er altså ekstremt svært at tage et godt billede af sådan et TV i action, og billederne kommer aldrig helt til at ligne det man ser, så hvis det er for at vurdere kvaliteten så får du ikke så meget ud af det.

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 20:40
Jeg tester lige 1360*768 om det er bedre end 720p hvor jeg fixer opløsning så det passer. Måske er det bedre? Ham der skrev guide mente jo det gav et dårligere billede, men det skal da lige testes.

/Skipper

Redigeret af skipper - 04-August-2006 kl. 20:41
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 01:45

Har nu leget også med 720p og justering af overscan med ATI's catalyst driver og det indbyggede værktøj - altså uden brug af powerstrip.

Jeg syntes faktisk at dette står bedre end de ukurante 1360x768 - så jeg beholder den tilpassede 720p opløsning og anbefaler denne istedet

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu