recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det der fylder på hdd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er det der fylder på hdd ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er det der fylder på hdd ?
    Sendt: 23-Maj-2015 kl. 13:29
Hej

Findes der et software som kan fortælle hvad de enkle filer/programmer fylder på ens harddisk ??

Har det problem at jeg ikke kan finde hvad det er der fylder på min datters pc !

Det er en ssd på 128gb og den er næsten fuld !

Har kigget på div mapper med bla foto og video, men de fylder ikke mere end 11gb !

Nogen der har en ide om hvad jeg kan/skal gøre ??

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 13:48
Du kan starte med at downloade og køre ccleaner, den vil kunne fjerne en masse som ikke anvendes. Eller plejer jeg bare at gå alle folder igennem, normalt er der ikke så mange.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Hej

Findes der et software som kan fortælle hvad de enkle filer/programmer fylder på ens harddisk ??

Har det problem at jeg ikke kan finde hvad det er der fylder på min datters pc !

Det er en ssd på 128gb og den er næsten fuld !

Har kigget på div mapper med bla foto og video, men de fylder ikke mere end 11gb !

Nogen der har en ide om hvad jeg kan/skal gøre ??

Måske har du et allerede... Der er nogle antivirusprogrammer, som kan vise, hvad der er på disken og hvor meget det fylder. Prøv at undersøg det.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Du kan starte med at downloade og køre ccleaner, den vil kunne fjerne en masse som ikke anvendes. Eller plejer jeg bare at gå alle folder igennem, normalt er der ikke så mange.

Hej Steen

Jeg har brugt ccleaner og jeg har også gået div folder igennem !

Men jeg kan dælme ikke finde det der fylder ???

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:13
Tøm papirkurven. Filer som ligger der, fylder også på HDD. Der er også en funktion som hedder "Diskoprydning" (tryk WIN-tast og skriv "diskoprydning", så kommer den frem). Vælg partitionen du vil rydde op på og tryk "OK". Sæt flueben i de områder du vil rydde op i. Hvis du også vil fjerne gamle midlertidige filer, som er gemt i forbindelse med Windows opdateringer, klikker du på "Ryd op i systemfilerne". En genberegning laves, og du skal efterfølgende sørge for at sætte flueben for dette område også. Det skulle rydde lidt op på disken. Bemærk at der måske også kan ligge en skjult partition, hvor der ligger en systembackup til brug ved gendannelse af PC'ens fabriksindstillnger.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:14
Jeg har også set et program som visuelt inddeler i blokke, hvad som fylder på HDD, men kan ikke huske navnet. Er ved at finde ud af det.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:17
Hej Turbo

Det er windows virus-program-- security essentials der er på den

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Jeg har også set et program som visuelt inddeler i blokke, hvad som fylder på HDD, men kan ikke huske navnet. Er ved at finde ud af det.

Det er lige hvad jeg søger Wink

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:21
Mener det er SpaceSniffer det hedder.
Til top
Agent Orange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Januar-2012
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agent Orange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:47
Jep, det hedder spacesniffer (husk at køre som administrator).

Det der fylder på computeren er formentlig gendannelsespunkter. Hvis pagefile.sys er stor er det de omtalte gendannelsespunkter.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Agent Orange Agent Orange skrev:

Jep, det hedder spacesniffer (husk at køre som administrator).

Det der fylder på computeren er formentlig gendannelsespunkter. Hvis pagefile.sys er stor er det de omtalte gendannelsespunkter.

OK---det vil jeg så lige tjekke op på !!

--og er det noget jeg kan røre ved ???

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 15:18
Eller hent treesize.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu