|
DLNA server |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Maj-2015 kl. 13:50 |
|
Hejsa
Jeg vil høre om nogen har erfaren med en god dlna server der er bedre end den indbyggede i Windows (8.1). Jeg vil gerne kunne oprette og dele foldere der hedder: - Musik - Billeder - Film - TV - Serier - Børn I Windows kan jeg kun få de første 4, og ikke oprette ekstra. Derudover - er der nogen der kender gode apps. til at afspille fra netværket på Android og Ipad? mvh
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du kan jo prøve at se om Universal Media Server passer med dine krav og behov.
|
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
TAkker - den vil jeg kigge på. Jeg har også kigget lidt på Plex. |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Plex kan du gøre det uden problemer med og virker perfekt på både Android og IOS.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Plex ser ok ud indtil videre. Kan dog se at Plex (klient) til iOs koster lidt, men delvist gratis til android og Windows Phone.. Så som afspiller prøver jeg lige på min android tablet først. Update - på windows phone ser det fint ud - her savner jeg dog at kunne se ting i foldere. Jeg har en del børneoptagelser med f.eks. 50 afsnit af Brandman Sam - og de optræder enkeltvis. Jeg skal også afprøve VLC som afspiller.
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
|
Android: BubbleUpnP |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Det har noget med din navngivning af serien at gøre, du skal ligge dem ind under fx en mappe der hedder Fireman Sam I den mappe ligger du en nfo fil med dette link i Inde i mappen opretter du en anden mappe som hedder Season 1 I denne mappe ligger du en nfo fil med dette link i Filerne i season 1 mappen navngiver du 1x01 1x02 1x03 Osv Kan se der er 8 afsnit i sæson 1. Sæson 2 opretter du på samme måde, så du under Fireman Sam mappen nu har to mapper. Season 1 (som jeg lige har fortalt om) Season 2 I season 2 mappen skal filerne bare hedde 2x01 2x02 2x03 Osv Hvis du har flere afsnit i en fil skal den fx hedde. 1x01-02-03-04, så kan den finde ud af at læse der ligger 4 afsnit i en fil. Kan selvfølgelig også gøres med med to eller 3 afsnit 1x01-02 eller 1x01-02-03. Hvis alle serier bliver oprettet sådan, så er der 7-9-13 aldrig nogen former for problemer når vi snakker Plex eller Kodi. Det er fremgangsmåden for de to programmer. Kan også anbefale Air Video Server HD når vi snakker IOS, der får du det i ren mappe struktur, ikke så kønt, men yderst funktionelt. Ellers er det måske nok BubbleUpnp til android som en anden er inde på. Redigeret af JordanDK - 27-Maj-2015 kl. 13:56 |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |