recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: MiniDSP 4x10/10x10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: MiniDSP 4x10/10x10

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: MiniDSP 4x10/10x10
    Sendt: 02-Juni-2015 kl. 15:27
En af ovenstående apparater købes.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 18:58
Links til tyske hjemmesider hvor de kan købes billig fra ny, kan også bruges!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 07:45
Hvad vil du dog med sådan en oldnordisk boks med skrueknapper der ikke gør andet end at introducere fejl? :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 07:55
Ha ha, hmm ja, jeg vil bruge den som 3 vejs aktiv delefilter til mine fronter, og time aligne 2 subwoofer grupper. Vil naturligvis ikke benytte mig af den fejlbefængte EQ ;-D Så planen er fortsat og bruge Dirac.

Ved du evt hvor den kan købes til fornuftige penge?

Jeg ringede til tape connection men de sagde omkring 3mdr leveringstid, og de vidste intet om boksen, det var Otto's projekt. Men han arbejder der åbenbart ikke længere.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 08:19
FYI: De delefiltre der benyttes i MiniDSP er lavet vha. IIR-filtre ;-)

Ift. priser: http://bfy.tw/95J
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 08:41
Ja det må jeg så se om jeg kan leve med, ved godt IIR er lidt fy fy

Jeg har læst så meget godt om og køre aktiv deling, så bliver nød til og prøve det af!

Tak for linket. Er ikke så skarp med google ;-) Kendte ikke den site:.de funktion.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ja det må jeg så se om jeg kan leve med, ved godt IIR er lidt fy fy

Jeg har læst så meget godt om og køre aktiv deling, så bliver nød til og prøve det af!

Tak for linket. Er ikke så skarp med google ;-) Kendte ikke den site:.de funktion.

IIR er kun fy-fy hvis man ikke forstår hvordan man skal bruge det... Så undrer mig ikke, at du tror det generelt er fy fy LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 08:54
Okay så. Så lær mig lidt om iir, for jeg bruger det jo faktisk når jeg er ude og kalibrere PEQ på Pioneer receivere. Jeg er meget i tvivl om hvor høj en Q værdi jeg må bruge når jeg f.eks. dæmper pukler mellem 63-250Hz. Jeg plejer gerne og bruge den højeste værdi (9,8), da det ofte er den der giver den mest jævne kurve som slut resultat. Men mindes jeg har læst at, det fucker op i fasen med for høj Q. Er det noget du vil fortælle lidt om?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 10:41
nørder..!! Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 10:53
Ha ha, du er da vist også ved og komme godt efter det med dit pro kalibrering og REW målinger
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Okay så. Så lær mig lidt om iir, for jeg bruger det jo faktisk når jeg er ude og kalibrere PEQ på Pioneer receivere. Jeg er meget i tvivl om hvor høj en Q værdi jeg må bruge når jeg f.eks. dæmper pukler mellem 63-250Hz. Jeg plejer gerne og bruge den højeste værdi (9,8), da det ofte er den der giver den mest jævne kurve som slut resultat. Men mindes jeg har læst at, det fucker op i fasen med for høj Q. Er det noget du vil fortælle lidt om?

Meget grove tommelfingerregler: I de dybere frekvenser, skal man bare gøre det der skal til, for at få bassen som man vil have den. Bas i vores rum er minimum phase hvilket IIR filtre også er, så de ændringer man laver i frekvensdomænet forbedrer også tingene i tidsdomænet. Dvs. de ting du har læst det fucker op, er ikke gældende for de lavere frekvenser.

I de højere frekvenser, skal man blot sørge for at bruge brede filtre til slope og timbre matching. Ingen grund til at begynde at rette små ujævnheder ved 3ish khz som kun kan ses hvis man viser en unsmoothed graf. Gør man dette, fucker det ikke noget op og det rører ved så lidt som muligt og forsøger ikke at fixe dårlige højttalere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 12:03
Nå jamen så er det nok ikke så katastrofalt det jeg har lavet af PEQ kalibreringer. Det har også altid givet et godt hørbart resultat. PEQ på Pioneer går kun optil 250Hz, og ellers er der den 9 bånds grafiske EQ.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu