recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købshjælp af 50"+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købshjælp af 50"+

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købshjælp af 50"+
    Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:49
Nu har jeg brugt en hel aften på, at prøve at finde op og ned i alle de mærker og modeller der er i spil lige pt. og det er virkelig en jungle. Jeg kan forstå på meldingerne herinde, at jeg skal lede efter Panasonic og Sony, og ellers se bort fra Samsung, Philips og LG.

Jeg har de sidste år haft en Panasonic TH-42PX80EA og er egentlig super glad for denne fine, gamle plasma. Dog lokker det med en større skærm - og alt andet lige må der også være sket en del med teknikken i de mellemliggende år.

Jeg vil gerne have noget på min. 50", billedkvalitet er den primære parameter, da jeg har Kodi på en PC samt Chromecast, begge dele er noget der bare spiller og som jeg nok fortsat vil bruge. Jeg ved godt at 3D er totalt umoderne igen, men jeg ville ikke have noget mod, at kunne se en 3D film med min datter fra tid til anden. Lyden gør mindre, da jeg har en fin Pioneer receiver og et super Sony 5.1 højtalersæt.
Jeg kan ikke blive klog på, om tiden er moden til en 4K skærm - hvorfor ikke købe noget lidt billigere 1080p nu og så vente et par år på 4K til det rigtigt er modent.. og der er materiale at afspille..?

Jeg kan ikke afse mere end 8.000,- og ville absolut ikke have noget mod, at slippe lidt billigere  ;)

SÅ! Hvad (og hvorfor) vil eksperterne anbefale i størrelsen 50"+ til max 8.000,- hvor billedkvalitet er i højsædet og velfungerende 3D vil være et plus? Højtalerne betyder mindre og smartfunktionerne skal ikke være alt for crappy. Vi ser sjældent DVB-signaler, men streamer næsten alt content fra Kodi og fra apps gennem Chromecast.

Skyd løs!  :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 23:22
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af Varming Varming skrev:

Jeg kan ikke blive klog på, om tiden er moden til en 4K skærm - hvorfor ikke købe noget lidt billigere 1080p nu og så vente et par år på 4K til det rigtigt er modent.. og der er materiale at afspille..?


Jeg kom også fra en PX80, og gjorde mig nøjagtigt de samme tanker som dig!
Jeg fravalgte 4K, netop fordi der reelt ikke er noget udvalg, og fordi "first-movers" altid betaler væsentligt mere, for den nye teknologi.

Jeg ønskede at hæve billedkvaliteten, i forhold til PX80, men har altid haft det svært med LCD-teknikkens bagdele. Den skærm jeg fandt, som kom tættest på et plasma-like billede, var Panasonic TX55AS640. Den har en farve- og billedgengivelse som er naturlig og som kommer meget tæt på et plasmabillede. Hertil kommer et sortniveau, som er langt bedre end dit PX80! Nåh ja, og så er det i 55" billigere end dit budget (det kostede 12.000,- da det kom frem).

Du skal fravælge det som Klaus linker til, da det er et AS650, som er udstyrer med et IPS-panel. Det betyder ringere kontrast og sortniveau og knap så god farvegengivelse. AS640 har et VA-panel, som netop giver tidligere nævnte fordele, med farvegengivelse og sort. Den største ulempe med et VA-panel, er betragtningsvinklen, som jeg dog ikke synes er dårlig.
Jeg er super glad for mit, og mine forældre har netop købt et tilsvarende.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2967643/TV/Panasonic-Viera-TX-55AS640E-Sammenlign-Priser?q=tx+55as640e&ref=redirect&search=tx+55as640e&sort=4

M.v.h.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 07:43
Hvad med denne, der er på tilbud i Elgiganten i denne uge:


55 tommeren har fået okay kritik på Flatpanels.dk. Jeg er ikke klar over hvordan 3D er på den.


Redigeret af Silentbob - 28-Juli-2015 kl. 07:44
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 08:53
Den har jeg også kigget på, det er 2.000,- mere og så er der 4K - men spørgsmålet er, om jeg får bedre billede for pengene eller om jeg "bare" får 4K
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 10:04
Du får "bare" 4K - og 5" mindre...

M.v.h.
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 15:55
Du fik solgt idéen godt - jeg har lige bestilt det til 6.000,-  :)

Er du faldet over nogle gode kalibreringsindstillinger til skærmen?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:11
Jeg har justeret efter "eget øje". Jeg har dog købt kalibreringsgrej, så inden så længe skal jeg have det decideret kalibreret.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:12
Når du får det hjem og sat op, skal jeg gerne tage et par billeder af, hvordan mit er indstillet. Så kan du jo se, hvordan det passer dig.

M.v.h.
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 17:24
Det lander engang i morgen :)  Jeg har faktisk en Spyder3 dims, som jeg bruger til at kalibrere mine monitors med, jeg ved den også kan bruges til TV, dog med noget andet software - som koster ml. $100-200
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 17:46
Jeg tror den gratis franske (på engelsk) software, måske også understøtter din Spyder. Det er også en Spyder jeg har.
Med en kalibrering får du et kanon billede på AS640. Gode farver, god kontrast og rigtig fin dybde i billedet.
AS640 har i øvrigt en feature, man kan slå til, hvor den gør too og bund HELT sorte, når du ser bredformat film.

M.v.h.
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 18:11
Hvilket calibreringssoftware vil du bruge med din Spyder? Jeg har kigget på det franske, men nemt og intuitivt vil jeg ikke kalde det  :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu