|
Tilgang til 2 NAS - router - hvordan gør I? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2015 kl. 15:15 |
Hej..
Jeg har indkøbt en ny NAS og har nu 2 stk. En DS412+ samt en DS1515+. DS412+ ønsker jeg at benytte til diverse billed-materiale/varetekster o.l. Her tænkes evt. vha. sky-muligheden i den. DS1515+ er til egne ting. Men spørgsmålet er nu. Hvad og hvordan har I opsat Jeres Synology/router, for at få tilgang til begge eksternt fra. P.T. kan jeg ikke tilgå nogle af dem eksternt fra - tror det skyldes systemet har problemer med, at styre hvilken der ønskes tilgået... Altså et opsætningsspørgsmål. Ser frem til at høre fra jer. ![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Peden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-December-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som om du skal opsætte portforwarding fra din router så du har mulighed for at tilgå dem udefra. Jeg er dog på ingen måde ekspert I Synology så jeg kan ikke hjælpe med de specifikke detaljer, men se på hvilken port der bliver brugt, og få den forwardet til den rigtige nas.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Ingen portforwarding - i åbner muligheden for at hele verden får adgang til jeres personlige ting.
Kør med en VPN opkobling på firewallen/router eller i værste fald på selve NAS enheden.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Ja. 1. punkt. hver NAS skal have hver sit lokale IP nummer. Det har de sandsynligvis fået ved opstart fra DHCP serveren i din router. Men jeg anbefaler du giver dem et fast IP nummer, så du har styr på dem. 2. Lav portmapping i din router til hver NAS på hver deres IP nummer. Det er noget skrald, hvis du i din klient ikke kan angive porten, men det er eneste måde. Alternativ skal du bruge DNS naming. Det er lidt mere besværligt. Lige et spørgsmål.. Hvis din DS412 skal bruges til sky oplagring. Hvorfor skal du så have fat i den, selve NASén, udefra. Du kan vel fange skyén?? |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Ja.
1. punkt. hver NAS skal have hver sit lokale IP nummer. Det har de sandsynligvis fået ved opstart fra DHCP serveren i din router. Men jeg anbefaler du giver dem et fast IP nummer, så du har styr på dem. - hver NAS har sin egen faste IP-adresse. 2. Lav portmapping i din router til hver NAS på hver deres IP nummer. Det er noget skrald, hvis du i din klient ikke kan angive porten, men det er eneste måde. Ser ud til, at begge NAS umiddelbart benytter standard port 5000... Hmmm - bør den ikke ændres og har tidligere benyttet en port omkring 56XXX. Men kan ikke lige huske, hvor dette sættes op.. Lige et spørgsmål.. Hvis din DS412 skal bruges til sky oplagring. Hvorfor skal du så have fat i den, selve NASén, udefra. Du kan vel fange skyén?? Jeg har planer om, at den skal kunne levere billedmateriale mm. Og lige hvordan jeg gør det smartest er lige i støbeskeen... |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Ja, både HTTP og HTTPS skal gerne ændres: Control Panel. Under Connectivity > Network > DSM Settings
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
Pingi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Gør som Cyberguyen siger det den eneste rigtige løsning.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hør nu på Cyper. Han ved hvad der er rigtigt at gøre ( denne situation :-) Port forwarding er for usikkert.
Mvh BS |
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Undskyld min uvidenhed. Men hvorfor vil han ikke være sikret godt nok med portforwarding (inkl HTTPS og stærke kodeord)?
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Vil jeg egentlig også gerne vide ![]() At VPN er mere sikkert, betyder altså ikke at portforwarding er usikkert.
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Kan der ikke lige smides link Guides ol ..
![]() |
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
BehnReady ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Lad være med at port forwarde til Synologys administrationssystem på port 5000, der har været masser af eksempler på malware der har angrebet Synology systemer den vej. Nøjes i stedet med at port forwarde til de services du gerne vil have tilgængelige udefra, eksempelvis foto servicen, download servicen, eller privat cloud servicen.
Du kan se hvilke porte Synology benytter til de forskellige ting her: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/299 Der er dog mulighed for at ændre på hvilke porte de fleste ting bruger, så hvis du vil kunne tilgå foto servicen på begge NAS enheder, så kunne du jo sætte den ene til at køre på port 80 og den anden på port 81. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |