|
THX om Atmos surround højtaler? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2015 kl. 19:39 |
Jeg har ledt efter THX anbefaling omkring surround højtaler skal være direkte eller ej til Atmos uden held, kan nogen hjælpe?
Jeg faldt dog over følgende interessante podcast, hvor AVForums snakker med THX:
Det var desværre før DTS:X, men THX holdning til Atmos gav i hvert fald nogle forhold, som jeg ikke var klar over.
THX mener ikke at Atmos højtaler til loft-refleksion fungerer ordentlig, da kun høje toner vil blive reflekteret, dybe toner vil lyde som om de kommer direkte fra højtaleren.
5.x.4 giver dårlig resultat, 7.x.2 meget bedre (midt).
THX anbefaler 6 loft-højtaler, hvilket jeg ikke mente var muligt. Anvendes 4 er bedste resultat front og midt, Dolby foreskriver ellers front og bag?
Surround højtaler skal ikke sidde så højt som ved 7.x, men heller ikke i øre højde. Sidstnævnte lød som om det skyldes at en evt. sidemand ikke skulle dække for lyden.
Loft-højtaler må ikke vinkles, da man så mister højde-virkningen.
John Wick blev fremhævet som et rigtig godt Atmos mix, Ninja Turtles har modsat næsten ingen gang i loft højtalerne.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spændende står selv og skal købe nyt system snart. Nogen der har personlig erfaringer med de forskellige konfigurationer?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |