|
Hvilken boks og filtype |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2015 kl. 07:31 |
Jeg skal bruge en økonomisk boks til streaming af film fra nas. Er det bare raspberry pi jeg skal se på? Der må gerne være mulighed for moviewall og evt en app løsning.
Filtypen, iso eller mkv? Hvad er fordelen ved de forskellige, eller skal jeg vælge en helt tredje? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Raspberry Pi 2 kan i hvert det du ønsker.
I min erfaring, så klarer Kodi sig bedst med 1:1 rips i MKV. Jeg har en del af mine rips i både ISO og BDMV, og den afspiller dem alle fint, men det er nemmere at få dem indekseret i MKV og betjenignen af film i MKV virker også bedre (der er lidt bøvl med udertekster i BDMV). |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1247 |
Hvilken NAS? Jeg kører med en synology, deres DS Video app sammen med en Chromecast, og det fungerer rigtigt nemt.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Tak for svar om pi2.
Nas er en wd my cloud mirror |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
med den nas skal du ikke på nogen som helst måde have noget hvor der skal transcodes video. så kør med rpi2 udgaven.
|
|
![]() |
|
Claus, den er jeg helt med på.
Er der alternativer til rpi eller er det vejen frem i dag? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
En aflagt pc med noget hdmi og kodi software klarer opgaven.
|
|
![]() |
|
Har desværre ikke sådan liggende.
|
|
![]() |
|
Inden jeg bestiller en pi, bliver jeg nødt til at høre, om man via android, Ipad, Apple tv3 eller cc kan gøre noget. Det er det udstyr jeg har til rådighed. Vil gerne købe en app hvis det er nødvendigt.
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Prøv evt at kigge på Infuse til IOS. Den spiser alt fra min NAS.
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
jeg kigged elige kort på infuse. ser umiddelbart ud til at virke, men fandt i kælderen i dag, en gammel lg medieafspille, som lige først får lov at vise, om den dur til formålet.
infuse sørger for transcoding eller?
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Men Chromecasten kører jo kun 60Hz, så alle dine film må jo være gamle NTSC DVD'er, da alt andet materiale fra NAS vil hakke medmindre DS video app kan lave noget 2:2:3 pulldown on the fly.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |