|
Hjælp til D-link DNS 323 med ALT F firmware |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
McNeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2011 Status: Offline Point: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-August-2015 kl. 10:15 |
Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted, at lægge denne op, men har købt en NAS server som ovenstående, med en 3TB og en 1TB harddisk. Har fundet ud af at logge ind på min computer, og min RP2 kan også komme ind via KODI, dog noget besværet. Den hakker når den afspiller musik, hvilket den jo ikke burde.
Men jeg har fundet ud af ALT F ikke understøtter UPnP som standard, men man selv skal tilføje det... er der nogen der har forstand på det? Eller evt. har en anden løsning. Vil også gerne kunne tilgå filerne fra min mobil/tablet uden de store problemer. Alternativt kunne jeg jo skifte den ud til en alm. netværksharddisk, og en SONOS connect. men det er jo bare lidt federe, hvis man kan gøre det selv billigere :) |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ok. har fundet en anden løsning. Hvordan sletter jeg indlægget? :)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
UPnP bør ikke være slået til noget sted på den router/firewall der har adgang til internettet.
Det giver dine enheder mulighed for selv at åbne porte i din router og derved kompromittere dit netværk. Det er eksempelvis hvad som er sket for mange med netværks kamera og NAS, og som EB har kørt kampagne imod i agurketiden.
Redigeret af Cyberguyen - 10-August-2015 kl. 12:37 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Hijacker lige med et hurtigt spørgsmål: jeg sad og rodede med noget deling sf en mappe i dag. På min medieafspiller dukkeder der min pc's navn op, med et flot lille upnp logo ud for. Hvordan sikrer jeg mig, at jeg har slået det fra igen. Kører win10, hvis det har nogen betydning. |
|
![]() |
|
Men hvis UPnP er slået til på enheden, så giver det vel ikke noget problem?
Overvejer lidt at skille mig af med denne igen, da jeg ikke kan få den til at gøre som jeg vil. Har lagt standard firmware tilbage på den igen, men den vil stadig ikke rigtigt arbejde sammen...
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det er ikke så vigtigt om enhederne på indersiden af netværket har UPnP funktionalitet, sålænge at det er slået fra i routeren.
Når man skal have adgang igennem en router, så skal man mappe en port til en IP adresse på indersiden, det er ikke altid nemt for Hr og Fru Danmark. Derfor opfandt man UPnP protokollen for at enhederne selv kan kontakte routeren og bede om at få åbnet en port ind til dens IP adresse. Idéen er smart nok og faktisk mere sikker end at åbne en port selv, da porten lukkes når enheden er færdig med den. Desværre er der ikke nogen kontrol med UPnP enheder og man risikere nemt at få sat en NAS eller et Webcam op, som så selv åbner de nødvendige porte. Herefter er der fri adgang fra internettet og ind til enheden. Så er det bedre selv at holde styr på om man ønsker at åbne noget som helst fra internettet og ind til sin enhed. Som udgangspunkt skal man ikke have noget åbent. De fleste spil kan klare sig uden ekstra porte og for tilgang til ens netværk bør benyttes VPN klienter.
Redigeret af Cyberguyen - 10-August-2015 kl. 16:58 |
|
|
|
![]() |
|
Ok. Er ret så ny i hele det her server halløj. Jeg vil nemlig bare have lavet min egen SONOS løsning, ved hjælp af en NAS, Raspberry Pi og min telefon/tablet... Men jeg kan godt se, jeg er ved at være på dybt vand. ikke mindst fordi jeg ikke ved hvordan jeg får indstillet RP som jeg gerne vil...
|
|
![]() |
|
Nu ved jeg intet omkring den opsætning du ønsker. Men hvis musikken hakker, så kunne det være et problem med hastigheden et sted netværket. Det burde kunne køre flydende selv på et gammelt tråsløst netværk.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |