recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Music-sange kan ikke kopieres til iPod?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Music-sange kan ikke kopieres til iPod?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Music-sange kan ikke kopieres til iPod?
    Sendt: 10-August-2015 kl. 12:53
Jeg har lige sagt ja til et Apple Music-abonnement
Hører mest musik på iPod, så jeg prøver selvfølgeligt som det første at overføre et album (ikke et af mine egne)
Men får meddelelsen "Apple Music-sange kan ikke kopieres til iPod" Confused
Var ellers helt sikker på, at det kunne man - efter hvad jeg har læst
Er der en indstilling et eller andet sted, jeg har overset?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 13:07
Kan det være fordi at det er en iPod touch 4. generation og versionen af iOS derfor er for gammel til at understøtte iCloud?
iCloud skal vist slås til på iPod for at man kan overføre musik med Apple Music?
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 13:08

Hvilken I Pod.? Det vil ikke virke med Nano eller Shuffle, der skrives også at det kræver Wi-Fi på enheden så musikken af den vej kan verificeres, af bl.a ophavs rettigheds årsager.
Så kun på iOS enheder med Wi-Fi.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 16:19
I dag har jeg så fået en helt ny iPod: Planen var, at jeg kunne bruge den med Apple Music
Men jeg kan ikke få noget som helst til at fungere
Får stadig meddelelsen, at Apple Music-sange ikke kan overføres til iPod
Så er der meddelelser om, at det ikke virker fordi iCloud findes/ikke findes på iPod/computer
Har prøvet at installere iCloud til Windows på pc'en: Det hjalp ikke
Kan heller ikke overføre købt musik
Er totalt forvirret... hvad sker der?
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 16:27
Med IOS 8 er der jo kommet helt ny afspilnings sw. Det er vel for at virke med Apple's nye streaming tjeneste, som ikke har noget at gøre med iCloud. Eller er jeg helt forkert på den?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 08:18
Det lykkedes at overføre købt musik manuelt
Men Apple Music-album kan ikke overføres?
Det var da ellers grunden til, at jeg købte en helt ny iPod touch
Mikael Simpson
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 11:10
Ved ikke om jeg helt har forstået dit problem/setup, men måske dette er relevant:

Går ud fra at du har iOS 8.4 (8.4.1) på din iPod Touch.
Hvis du på din iPod i Indstillinger->musik vælger "Vis Apple Musik" vil dine overførte musikfiler blive fjernet, men:
  • Du får du adgang til at streame hele Apple Music kataloget
  • Du kan også vælge vælge at downloade (til offline brug) sange, albums og spillelister.
Det betyder således at du ikke behøver at overføre filer til din iPod.

Hvis du i iTunes på din computer har aktiveret Apple Music vil dine egne musikfiler i dit iTunes bibliotek blive overført til iCloud, og således kan disse filer også blive tilgængelige på din iPod ved på din iPod i Indstillinger->musik og aktivere "iCloud-musikbibliotek". 
Herefter kan også dine egne filer streames såvel som gøres tilgængelige for offline brug på din iPod.

Jens
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 12:54
Men hvis jeg ikke overfører filer til iPod kræver det vel en internetforbindelse for at høre musik?
Hører musik på iPod, når jeg er på arbejde
Synes ikke, at jeg har set muligheden for at downloade album til offlinebrug... hvor er det?

Redigeret af jake51 - 15-August-2015 kl. 12:55
Mikael Simpson
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 13:02
Hvis du aktiverer Apple Music kan du når du har internetforbindelse vælge more menu for et album (...) , her kan du så gøre album tilgængelig for offline brug. Dvs at albummet bliver downloaded.
Jens
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 13:11
OK, nu er jeg ved at fatte det...
Hellere sent end aldrig
Tak
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu