recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dual band
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dual band

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dual band
    Sendt: 22-August-2015 kl. 23:06
Hej

Jeg overvejer at skifte mine single band routere med en Dual band 802.11ac router.
I dag kører mine routere med samme Ssid og password.

Hvad gør man med en Dual band, skal man have 2 Ssid en til 5GhZ og en til 2.4GHz ?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 23:27
De to SSID kan være samme værdi eller forskellige.

Hvis du vil have kontrol over hvilet WLAN du vælger, da ikke alle devices automatisk vælg 5,2Ghz eller fortæller hvilket frekvensområde/channel de er forbundet til, så kan du tilføje et postfix - eks. "BlaNetwork - 5Ghz".
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 23:29
Hej.

Da jeg stop i samme situation som dig valgte jeg at bruge den ssid til 5Ghz som min Asus AC router foreslog. Den ssid jeg selv tastede ind for 2,4 Ghz plus '_5G'  det har jeg fundet ud af er smart. Men det er ikke alle der flytter lige så meget rundt på deres trådløse netværk som mig.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-August-2015 kl. 23:33
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 23:33
Glemte at spørge lahan hvor mange routere har du?

Hvor stort areal/etager skal du dække?

Har du overvejet eventuelt med til dit nye setup at gå efter et dedikeret Access Point og en router uden AP?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 23:38
Jeg har 2 routere i dag. En fra yousee og en linksys.
Jeg dækker et hus på 2 etager hvor det er kabel mellem de 2 etager. Ca 170m2 i alt.

Jeg overvejede at købe 2 stk Asus 680

Har i nogle andre alternativer ?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 00:13
Mener du Asus RT-AC68U?

Router: Ubiquity Network EdgeRouter PoE (ERPoe-5 - https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-poe/)
AP: ZyXEL NWA1123-AC eller Ubiquity Networks UniFi AP-AC (UAP-AC - https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac/)

Redigeret af TBK - 23-August-2015 kl. 00:14
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu