recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming på TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming på TV
    Sendt: 31-August-2015 kl. 20:40
Hej 

Jeg står for at skulle have et nyt TV. Det gamle billedrørs TV skal ud inden februar. 

Har jeg forstået det korrekt at man på et nyt TV af den korrekt model kan installere en APP for DR ,TV2 og NUTV og så streame deres kanaler? Der findes vel ikke en APP der samler TV2 og DR? 

Bedste bud ud over at streame er Boxer TV, men de er faktisk dyrere for de kanaler vi gerne vil se end vores lokale antenne forening, hertil kommer indkøb af antenne og CA-moduler.

Findes der en guide. Og hvad skal man vælge af TV for at få en god app store. 

Mvh Jgaard
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 21:16

Det bedste vil være at købe det TV man syntes er bedst, og samtidig købe en Android TV box, så kan der installeres det man ønsker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 21:17
Jeg ved, at både Sony og Samsung har apps til DR og TV2 og så vidt jeg ved, er de fleste andre producenter ved at være med. NUTV er jeg dog ikke sikker hvad du mener med? DR NU, som det hed før måske?

Men jeg er ikke sikker på om de apps faktisk kan vise deres live programmer, eller om det kun er arkiv.
Dertil skal du lige huske, at DR1, DR3 og TV2 er HD kanaler. De kunne du selvfølgelig ikke benytte med dit gamle billedrørs TV, men det kan du jo med et nyt.
Men du får derimod IKKE HD, gennem deres apps. DR sender godt nok i en bedre opløsning end SD, men det er ikke oppe på 720p, som sendes over antenne/kabel/satellit. TV2 Play er rent SD. Tilmed så skal du huske, at de billige abonnement til 59kr kun giver adgang til arkiv. Du skal betale det dyre abonnement hos TV2 Play, for at få live TV.

Og nej, der findes ikke en app, der samler DR og TV i en. Men de TV apps er nu så nemme at skifte imellem, at det ikke betyder så meget (erfaringer fra svigerfars Sony).
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du skal betale det dyre abonnement hos TV2 Play, for at få live TV.
.

Hej.

Live TV via TV2 Play koster 40 kr pr mdr for en kanal og 60 kr pr mdr for to kanaler.

Hilsen Carsten.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Du skal betale det dyre abonnement hos TV2 Play, for at få live TV.
.

Hej.

Live TV via TV2 Play koster 40 kr pr mdr for en kanal og 60 kr pr mdr for to kanaler.

Hilsen Carsten.

Rigtigt. Men efter min opfattelse, vil OP også have adgang til arkiv. Og så hedder det altså 129kr/md
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 08:18
NU TV bliver til Dplay lige om lidt. Men om de vil lave apps til Smart TV har de ikke sagt noget om. NU TV findes ikke som app til Smart TV.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det bedste vil være at købe det TV man syntes er bedst, og samtidig købe en Android TV box, så kan der installeres det man ønsker.

Android TV har ingen danske apps endnu.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 09:24

NUTV er jeg dog ikke sikker hvad du mener med? DR NU, som det hed før måske?
Må vist være denne der menes:

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Android TV har ingen danske apps endnu.

Hej.

Det er rigtigt. Men hvis man ønsker at satse på Nexus Player kunne man overveje at installere den XDA ROM der hedder Lollipop 5.1.
Den skulle lave Nexus Player om til en Android Mobil med den normale Play Store osv.
(  Jeg har dog læst om nogle der kun så NetFlix i dårlig opløsning, men om det er blevet løst ved jeg ikke )

Når der så på et eller andet tidspunkt kommer DR og TV2 Play apps til Android TV, kan man så igen lave den om til en normal Nexus Player.

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 11:52
Det kan man da godt, hvis man gider spilde tid på det :) Apps i mobil-butikken er optimeret til touch-skærm og fungerer ganske dårligt på tv-skærmen. Det er jo det de kinesiske Android-stick bruger samt den danske GoAllTV. Min holdning er, at det er en rimelig ulidelig brugeroplevelse bare at navigere rundt.

Og som du siger, betyder det også, at man får dårlig billede og lyd hentet ned, da app-udbyderen i detilfælde går ud fra, at der er en tablet eller smartphone i den anden ende.

Bestemt ikke noget jeg kan anbefale, og jeg har forsøgt at side-loade apps på både min Nexus Player og Nvidia Shield-boks.

Så synes jeg, at en billig Chromecast er en meget bedre løsning imens man venter på, at Android TV får danske tjenester.

Redigeret af Rasmus Larsen - 01-September-2015 kl. 11:52
Til top
jgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 15:12
Hej, 

tak for de mange indspark, mange af overvejelserne har jeg allerede været inde over. Der er under vores nuværende TV en apple TV (der med en adapter levere signal til scart) der er bare generelt den holdning i huset at det er til trælst at bruge en device som fjernbetjening!

Hvad angår opløsning, ja så er vi jo ikke særligt godt forvent, når vi nu har et gammelt Katode Stråle rørs fjernsyn. Men man kan jo hurtigt vende sig til meget nyt. 

Der findes fjernsyn med indbyggede apps, men hvordan er opløsningen på dem?

Til top
jgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 15:12
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu