|
Sony og Samsung lcdpanels |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2015 kl. 21:47 |
|
Jeg ved godt, at linket ikke er nyt, men jeg har heller ikke læst ændringer.
Hvad fortæller linket om Sony og Samsung? Især denne vending er interesant: Sony will continue to get LCD panels from Samsung based on prevailing market prices, without having to operate a manufacturing facility. Samsung buys Sony's entire stake in LCD joint venture http://www.bbc.co.uk/news/business-16330877 Redigeret af bentpetersson - 02-September-2015 kl. 21:54 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Forstår du ikke den skrevne tekst, eller hvad er det du spørger om? Samsung og Sony havde en panelfabrik i samarbejde og Samsung købte tilbage i 2011 Sonys aktier i fabrikken og er nu eneejer af fabrikken. Artiklen fortæller også at selvom Sony ikke længere havde ejerskab af fabrikken, ville de fortsatte med at få paneler derfra. Det er vel meget logisk, at man fortsat vil have de paneler man selv har været med til at fabrikere. Der kommer vel ikke som en overraskelse for dig at Samsung laver paneler til andre tv producenter (og mange andre komponenter til elektronik generelt)? Klaus |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er der jo intet mystisk i, det er ligesom i CRT tiden hvor Philips stod for en stor del af billedrør produktionen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Tak Klaus. Jeg var faktisk ret usikker på, om jeg havde oversat artiklen rigtigt. Jeg var ikke klar over, at Samsung leverer til Sony. Faktisk søgte jeg efter markedsandele mht. produktion af paneler.
Jeg så engang et link, hvori var anført, hvis jeg husker korrekt, at hele 60% af alle lcd panelerne i 2014 blev produceret af Samsung. Det, der undrer mig er, at når tordenfluer invaderer et tv, så læser man ofte fra værkstedets side, at selve panelet udskiftes. Hvorfor? Jeg mener, at du tidligere har anført, at insekterne søgte ind mellem fronten og panelet. Og hvorfor tror du, at nogle anbefaler Sony Tv frem for Samsung, når nu panelet stammer fra Samsung. Jeg vil bare høre hele forklaringen fra anden side end min egen. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Jeg vil da gå ud fra, at de øvrige producenter stiller bestemte krav til panelerne, samt at samle kvaliteten af TVet er bedre hos nogle end hos andre. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Når man læser diverse om lcdpanels, så forstår man, at det er yderst kompliceret at producere uden fejl. Ja, og krav som du skriver Radiomanden.
Men hvorfor udskifte panelet, når der konstateres tordenfluer? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
De sidder jo mellem beskyttelsesglasset og selve panelet, det er samlingen mellem de 2 der kan fejle. |
||
|
||
![]() |
||
|
Men hvorfor skifte panel, når det kun er fugningen, der fejler?
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19650 |
|
Fordi de oftest kommer som en samlet enhed
Lur mig om ikke det er forskellige paneler der er i Sony og Samsung tv. Uanset om Samsung, Densitron, eller en helt tredje har produceret panelet, er det nu nok Sony der specificerer de paneler der skal i Sony tv og det er nok også Sony der har bestemt hvordan forseglingen mellem panel og frontglas er på de tv de producerer og sælger. At Valmet i Finland producerede biler for Porsche betyder ikke at alt der kom ud af Valmet fabrikken var Porscher. Klaus |
||
![]() |
||
|
Det lyder som en rigtig forklaring Klaus.
Tilbage til reparationen fx i Jans tilfælde. Servicecentret skriver: ... at der er tale om fluer i panelet. Reparation eller udskiftning på garanti af panelet afvises af ... Enten har reparatør ikke undersøgt problemet eller er uvidende eller .? Hvad mener I? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Reparatøren har adgang til en reservedel, der hedder et panel (med frontglas).
Klaus |
||
![]() |
||
|
Ok. Tak Klaus. Det forklarer alt.
Kan man ikke adskille de to dele, fjerne fluer og så forsegle? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |