|
Tv til meget lys stue |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Yascin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-April-2010 Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-September-2015 kl. 16:52 |
|
Jeg bor et sted med en meget lys stue på grund af meget store og høje vinduer og skal til at skifte tv til et 55 tommer.
I øjeblikket har vi et panasonic plasma og det slår slet ikke til i denne lyse stue. Jeg har kigget lidt rundt på gode tilbud men er ikke sikker på hvad der vil være bedst. Dette Toshiba LED tv skulle efter hvad jeg har læst have en lysstærk skærm og tænkte om det passer bedst til stuen. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55L7463DN/toshiba-55-3d-smart-led-tv-55l7463dn Men har også kig på disse her. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55LF592V/lg-55-led-smart-tv-55lf592v http://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/sony-55-smart-tv-kdl-55w805b-led/p/100147646?event=32&point=6
Er der nogen der har en mening om dette. ![]() |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ad de valgte havde jeg taget et af Sony tv'ene.
Alenw baseret på, at jeg ikke har gode erfaringer med LG eller Toshiba. Mit gamle Sony tv står i en lys stue og er vendt med skærmen hen i lod vinduerne. Klokken 12 på en meget lys dag, har den lidt problemer, men skruer mm lysstyrken op fungerer den egentligt ok,uden at trække gardiner for. Om de her to nyere modeller kan klare arbejdet ved jeg ikke, men ville ikke være bange for at tro på det. Har også haft plasma i stuen og der kunne intet ses i dagslys. |
||
![]() |
||
Yascin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-April-2010 Status: Offline Point: 42 |
|
Tak for svar.
Håber på flere byder ind med godt råd. |
||
![]() |
||
|
Okay som jeg forstår på Aerik er det formentlig nok at jeg bare skifter fra plasma til LED TV.
Men hvilke af de nævnte modeller ville så være det bedste LED tv, evt andre bud i samme prisklasse. Kom frisk. ![]() |
||
![]() |
||
curts ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
|
Et Sony KD-49X8305CC er der rigtig meget genskin i.
|
||
![]() |
||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
|
Hvad for et plasma var det? Jeg har et LG 50" plasma og det er helt tydeligt i fuld dagslys
|
||
![]() |
||
|
Mener det hedder Panasonic St60 på 50 tommer.
Redigeret: Ups kan se det ikke var mig der blev spurt til. Redigeret af Yascin - 20-September-2015 kl. 10:50 |
||
![]() |
||
jeps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
|
Jeg har købt et TX-60CS750E TV, altså med IPS.
Det brude tilfredsstille dit behov for et lyst billede. Jeg kommer selv fra et VT30 og en lys stue, det fungere ikke altid lige godt. |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Mit P50VT20 plasma var også meget svært at se i dagslys - jeg har også en meget lys stue.
Jeg har købt et Panasonic CXC725 - det er en del bedre, men kan da stadig godt være problematisk i fuld dagslys, men slet ikke på samme måde som med plasma'en.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Et lg 60" som jeg ikke længere husker modelnummeret på. Blev leveret tilbage grundet en lodret stribe/bølge i billedet, og valgte at fortryde købet, da jeg ikke kunne se billedet i dagslys. Den skulle ellers have taget pladsen fra mit Sony tv, som jeg så endnu hænger på. Til topicstarter: tør ikke garantere hvordan de nye er, da der jo er forskel på hvor blanke og lysstærke panelerne er. |
||
![]() |
||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
|
Nu har jeg godt nok kun et vindue i min stue, men mit plasma tv står med bagsiden op ad dette vindue. Derfor har jeg ikke noget problem i fuldt dagslys.
![]() |
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
![]() |
||
|
Var ude og kigge på et par af modellerne altså LG og Sony(815) og der synes jeg at sony havde det bedste billed.
Så også på 65 tommer tv og blev pænt fristet, så meget at jeg ikke købte noget men nu overvejer om jeg ikke bare skulle købe et 65 tommer. Dejlig størrelse. ![]() Redigeret af Yascin - 20-September-2015 kl. 15:33 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |