|
Raumfeld NAS scanning problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
slartibartfast ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-September-2015 kl. 08:01 |
Hej forum, håber i kan hjælpe mig.
Jeg har lige købt en Raumfeld Connector2, som egentlig skulle erstatte min Sonos. Primært for at have mulighed for at spille 24bit filer fra min NAS. Opsætningen af Raumfeld er nemt og hurtigt. TuneIn radio virker perfekt. Her kan man selv vælge hvilken opløsning der skal streames i. Fedt. Men så kommer problemet, da jeg skal til at tilføje min NAS. Den kan sagtens finde den, og den begynder også at scanne efter musik. Problemet er, at efter 12 timer har den kun fundet 4500 musik filer ud af 25.000! Det er hvis jeg bruger den som UPnP server. Hvis jeg bruger den som Network share, finder den 500 musik filer på 5-6 timer. Er der andre der også har dette problem? Den står stadig til at scanne, men har i de sidste par timer ikke tilføjet noget musik. Jeg kan ikke huske hvor lang til det tager på Sonos, men mener bestemt er der langt under en time. Jeg bruger en Netgear ReadyNas duo, som på alle andre enheder virker upåklageligt. Mvh. Dennis
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke svare på, hvorfor den tager så lang tid om det. Men det tog ikke særlig lang tid fra min server (Win7 med almindelig share-mappe). Tiden var vist meget lig den på Sonos. Har omkring 25.000 numre og det tog vel omkring 10 minutter. Dog var både Raumfeld Connector og server forbundet over LAN.
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at kontakte deres support, de svarer hurtigt og på dansk.
|
|
![]() |
|
slartibartfast ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjorde i eftermiddags :-) de er meget flinke, men kendte ikke umiddelbart til problemet. Han bad mig om at genstarte og indlæse musikken fra ny og lade den stå at scanne natten over. Det kan åbenbart tage lang tid, at indlæse musikken. Hvis det ikke virker, skulle ringe tilbage og så vil de undersøge det nærmere. Jeg skriver når jeg finder ud af noget. Er der andre der har samme problem, hører jeg gerne fra jer :-)
|
|
![]() |
|
slartibartfast ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige en update til dem der interesseret. Jeg har i dag været i mail kontakt med den danske Raumfeld support. De er utrolig flinke og hurtige til at svare. De fik oplysninger om mit netværk (router, nas, firmware version osv). De vil så få en tekniker til at kigge på sagen
![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har sikkert spurgt dig og du har sikkert gjort det, men spørger lige for en sikkerheds skyld: Har du prøvet at lave et reset? Der sidder an knap til det bagpå..
|
|
![]() |
|
slartibartfast ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det har jeg prøvet.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var nødt til at spørge :)
|
|
![]() |
|
slartibartfast ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt i orden :-) Alle løsningsforslag modtages med stor tak
![]() |
|
![]() |
|
Morten74 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2015 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Dennis
Fik du løst problemet med din Connector2? Jeg er nemlig stødt ind i samme problem. Det pudsige er at jeg faktisk kan afspille musik fra NAS'en til Connectoren. Men Raumfeld app'en påstår stadig at NAS'en er offline... Jeg har lige kontaktet support. Mvh Morten |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |