|
Er der fejl på mit nye tv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2015 kl. 10:46 |
Hej.
Har netop lige købt et Sony W815 tv. Der er en stor lysplet på selve panelet. Hvis man sidder lige midt for tv'et kan det ikke ses, men flytter man sig 30 cm bliver det værre. Jo længere ud til siden man flytter sig jo værre bliver det. ![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10506 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ligner en fejl på panelet, men hvad er de seks andre lyse pletter?
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det ligner noget Local Dimming, slå det fra!
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
De andre pletter er en slags pauseskærm.
Det var bare nemmest at tage et billede herfra. Local Dimming. Hedder det også det på mit tv. Så vil jeg se om jeg kan finde hvor det skal slåes fra. Har i øvrigt indstillet det efter denne test : http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1399291728 Redigeret af pipper - 23-September-2015 kl. 11:46 |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 456 |
W815 er med et VA-panel, så det er en indbygget skavank i selve panelet.
"Løsningen" er at vælge et TV med IPS-panel, der som udgangspunkt har dårligere sortniveau end et VA-panel, men til gengæld ikke lider af forvrængede farver, når man betragter TV'et fra andre vinkler end lige forfra. Eller har jeg totalt misset problematikken i topic? |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6285 |
Hej , mit Panasonic er også med VA panel og det har ikke det problem , så det er ikke en skavank som VA paneler har. @Pipper , har du mulighed for at justere " baggrunds belysning" ned , det kan evt hjælpe. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Ja, du har misset problematikken i emnet.. M.v.h. |
|
![]() |
|
Update.
Jeg var i Bilka og aflevere tv'et. De kunne godt se at det så underligt ud. Desværre havde de ikke flere tv tilbage. Jeg ringede til Bilka i Vejle og her havde de en tilbage. Den er netop sat op og her er der ikke problemer med lyset. Så jeg er en glad mand igen, og takker for diverse indlæg :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |