|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Al Bundy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 15-August-2006 kl. 00:18 |
For et par måneder siden besluttede jeg at det var på tide at udskifte vores crt skærm med en "flad". For at være i stand til at vurdere pris og kvalitet forhørte mig hos et par forhandlere omkring hvilket produkt som de mente var det bedste på markedet og hvilket produkt som var bedst til prisen. Alle gav forskellige svar. Ved et tilfælde fandt jeg denne portal, og brugte en del tid på at læse alle de forskellige erfaringer og holdniger. Det er forøvrigt en rigtig god portal. Langt om længe besluttede jeg mig for Samsung LE40M71B. Den var ikke i forretningerne på tidspunktet og jeg måtte vente en rum tid. Endelig var den der og så den i Illums. Fantastisk billede og design. Det skulle være den. Men så læste jeg om Philips 9731d her på portalen. Og nu er jeg lidt i tvivl. Jeg hælder mest til Philips men hvad mener I?
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Tag ud og kig på dem begge
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
![]() |
Phillips er mit favoritvalg på grund af pp3 og Ambilight samt panelet på 1920 x 1024. Samsung er dog også en fornuftigt valg da det har et flot design. |
|
![]() |
|
Al Bundy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Tak for jeres svar. Jeg har lige læst at Philips 9731d har modtaget EISA Awarden for bedste produkt High-End LCD 2006/2007. Det afgjorde sagen og jeg har lige meldt mig til fælleskøbet på Philips 9731d. Hilsen Jimmy
|
|
![]() |
|
Klyde ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Inden du beslutter dig, synes jeg du skulle læse denne tråd.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14263& PN=1&TPN=1 Redigeret af Klyde - 16-August-2006 kl. 22:10 |
|
![]() |
|
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
HUSK at tage ud og se dem live - og imod hinanden. Leg med indstillingerne og tag nogle gode DVD'er med eller VHS eller måske sågar noget du selv har optaget.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej MikeOne Ja-det burde jeg selvfølgelig gøre. Mit problem er blot at det er svært for mig at vælge. Jeg har intet kendskab til de forskellige features/tekniske specifiseringer- og da det er mit første lcd-tv, har jeg heller ikke noget at sammenligne det med. Derudover har jeg også svært ved at se de kvalitets-foreskelle som forhandlerene fremhæver. Første gang jeg var ude og se på Samsung m61 kontra r71 syntes jeg at r71 havde et bedre billede end m61. Ugen efter da jeg var nede og høre om de havde modtaget m71, syntes jeg at det var m61 som havde det bedste billede. Jeg er nok lidt derhenne, hvor jeg har tilstrækkelig tillid til at sætte min lid til de mange fine anmeldelser, samt at Philips 9731d har modtaget EISA Awarden. Hilsen Jimmy
|
|
![]() |
|
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
Hej Jimmi Jeg står selv i samme situation - Men det du bør gøre er at tage lidt film materiale med selv, så som specielle DVD'er (hvor du ved det kræver meget af TV'et - Eks. Gladiator, Ringenes Herrer etc). Find en forhandler (måske ikke lige El Giganten eller Fona), hvor du har mulighed for at sidde i fred og prøve de forskellige film. Også hvor de har analog samt digitalt signal. Smid sælgeren ud, med mindre han skal hjælpe dig med at sætte tingene til. Og døm selv. Hvis du synes at de forskellige ting står flot, jamen så er det lige meget hvad sælgeren siger. Dog skal det nævnes at indstillingerne gør meget. Blot eks. M71 fra Samsung - Alle havde problemer da det kom, men efter diverse indstillinger, så bliver billedet meget bedre og folk bliver stort set tilfredse. Så et tip kunne måske være at gå igennem de forskellige "tråde" her og andre steder - Print de indstillinger værdier ud som folk har skrevet om og tag dem med ned til forhandleren, så du kan indstille TV'et efter dem. (blot så du har en nogenlunde indstilling) - For man aner ikke om forhandleren selv har indstillet det eller om der lige har været en knægt på 5 år forbi og lege med fjernbetjeningen Hvis du har set dig varm på Samsung, så find indstillingerne for R71, M61 og M71 modellerne og smut af sted Omkring R-modellerne, så mener jeg der er en forskel på om det er R71-72 eller eks. R73-75 (ud over design og DVB-T tuner) - Mener det også er et "nyere" panel der sidder i R73-75 modellerne. Måske skulle du gå efter dem i stedet for R71 modellen. Held og lykke og lad os vide hvad du finder ud af Michael |
|
![]() |
|
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
1-ste step kunne være at anskaffe et digitalt signal til dit nuværende CRT hvis du ikke allerede har det. Når du har vænnet dig til den bedre billedkvalitet, så kan du gå ud og se på fladskærme og har grundlag for at se hvad der er billedkvalitet.
|
|
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |