recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med HDMI 1.3a et problem ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker med HDMI 1.3a et problem ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker med HDMI 1.3a et problem ?
    Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 11:50
Hej

Jeg overvejer at opgradere hjemmebio til 7.1 fra 5.1, og har i den forbindelse fundet en Onkyo 7.1 forstærker brugt jeg prøver at få til en god pris.

Men den har HDMI 1.3a og ikke 1.4. Jeg bruger min "bio" til både gaming og film på Blu-Ray/Stream.

Kan det blive et problem ? Jeg har forsøgt at læse lidt på stoffet, og kan komme frem til at 1.3a ikke understøtter netværk via HDMI, og så skulle der være forbedringer i 3D protokollen. Jeg har 3D via min BenQ projektor, det er dog ikke noget jeg benytter ret ofte.

ER der nogen der kan forklare mig hvad ulemperne er ved at forstærkeren kun understøtter 1.3a ?

Redigeret af Kimosabe - 19-Oktober-2015 kl. 11:50
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 11:57
Tør du godt købe en brugt Onkyo?
Jeg tænker at om ½ år er det lige meget hvilken version HDMI den kan, når HDMI boardet er gået i stykker.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 11:59
OK, siger du det fordi Onkyo er et dårligt mærke ? Men tak ihvertfald for at påpege det.

Har du et par gode bud på mærker med power for pengene ?

Og hvad siger du til 1.3 problematikken ? Som jeg læser det, får det betydning for at se 3d film på den.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 13:13
Onkyo har et kendt problem med deres HDMI-board, og du bør derfor undersøge om forstærkeren er omfattet af Onkyo's udvidet garantiordning før du køber. Bortset fra det, kommer du nok ikke til at opleve nogen forskel på 1.3a og 1.4.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

OK, siger du det fordi Onkyo er et dårligt mærke ?

Nej Onkyo er ikke et dårligt mærke, men Onkyo har en efterhånden lang historik med defekte hdmi boards. En historik der gær at jeg (personligt) ville springe over og vælge noget andet.
Min egen lille lommefilosofi er at Onkyo modellerne generelt udvikler meget varme og ikke alle overholder retningslinierne angående frit rum omkring forstærkerne, hvilket er med til at forkorte levetiden ret voldsomt.

Onkyo er langt fra de eneste med hdmi problemer. NAD lider i mindre grad af det samme og Marantz havde for en del årgange siden deres berømte "pop of death" (har selv en SR 5004 der er i "farezonen", men bruger ikke hdmi, så jeg burde være sikret).

Klaus
(Som er på sin Marantz nummer to og er vældigt glad for den)

Redigeret af KlausDM - 19-Oktober-2015 kl. 15:10
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KristianL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2008
Sted: Vanløse
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 11:17
Jeg har haft en Onkyo 875 i snart 6-7 år, som endda har stået i en reol med rimelig dårlig udluftning uden problemer. 
Så vidt jeg kan se, skal man passe på serien XX6/7/8. Det lader vist til at de døjer en del med hdmi boards.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu