|
Boston Acoustics Soundware sats - loftsmontering? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
t33j4y ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 22:15 |
Den evigt tilbagevendende problemstilling med placering af baghøjttalere :-)
Jeg skal have monteret et par BA Soundware satellitter som baghøjttalere i et 5.1 setup (well, 5.0 faktisk, men det er en anden snak :-) ) Montering på sidevæg er ikke en mulighed. Montering på bagvæg er en mulighed, men med max vinkling vil de nok stadig ramme lidt forbi sweet spot. Her kan de sidde i højder lige fra ørehøjde til 200 cm højde. Alternativt kan jeg loftsmontere dem - jeg synes at vægbeslaget ser stabilt nok ud til det, og så kan jeg med vinkling ramme direkte ned i sweet spot eller måske sætte dem så de peger "mod" hinanden. I denne løsning kan de kun sidde i 210 cm højde. I både bagvægsløsning og loftsløsning vil de kunne sidde omkring 40 cm bag lytterens hovedposition. I begge løsninger vil de kunne sidde lidt væk fra sofaens ydersider (50-60 cm). Jeg har receiver med Audyssey så nogen korrektion kan opnås med det. Nogen der har erfaring med loftsmontering af Soundware eller generelle input til problemstillingen? Mvh. Thomas
Redigeret af t33j4y - 26-Oktober-2015 kl. 22:18 |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yderst iherdig mand, din avatar
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 178 |
Jeg har monteret samme højttaler på væggen helt oppe under loftet.
Det er et solidt beslag, og sørger du for at holde luft nok til skruer (der er en i bunden af beslaget som skruer ind i højttaleren), så kan jeg ikke se nogen problemer med den montering du beskriver.
|
|
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Drop ideen med loftmontering.
Placer dem på bagvæggen, vinklet mod lytteposition 25-30 cm over ørehøjde. |
|
![]() |
|
t33j4y ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
Selvom de ikke vil pege direkte mod lyttepositionen? De kan vist max vinkles 20 grader til siden. Er der en eller anden kompenserende effekt ved at de så til gengæld hænger lavere? Mvh. Thomas
|
|
![]() |
|
E100: Ja, men han burde nok have researchet lidt inden han gik i gang, ham avataren.
Lars_M: Tak - ja, jeg synes også beslaget ser stabilt nok ud men det er altid rart lige at høre fra andre som rent faktisk har samme vare :-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Du har 40 cm til bagvæggen så det er klart den bedste løsning.
At de skal placeres lidt øver ørehøjde er ikke kompensering, det er efter forskrifterne. Generelt er surroundhøjttalere placeret i loftet en rigtig skidt ide. |
|
![]() |
|
strecker, det med kompensation og højde højttalerne var fordi jeg på et tidspunkt læste at 180 cm højde var tommelfingerregel. Det viser sig så at ørehøjde + 25-30 cm faktisk er omkring 170 cm :-)
|
|
![]() |
|
Er dine ører 1.4 meter fra gulvet når du sidder..??
Hold da kæft en høj sofa ![]() |
|
![]() |
|
Ja, ok så - godt ord igen. Sofaen har en sædehøjde på 55 cm og med min egen højde ender vi på omkring 1.3m fra gulv så monteringshøjden på HT ender omkring de 1.6m Nu føler jeg mig som en mutant
![]() Redigeret af t33j4y - 28-Oktober-2015 kl. 22:26 |
|
![]() |
|
Når jeg sidder i min sofa i bio'en har jeg 1 meter fra gulv til ørehøjde.
Derfor jeg syns det lyder lidt voldsomt. Jeg ville placere i de 1.5 meters højde og så ikke tænke mere over det. Dejlig rundt tal ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |