recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til surround receiver til gamle B&W 804 matrix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til surround receiver til gamle B&W 804 matrix

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JH67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JH67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til surround receiver til gamle B&W 804 matrix
    Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 19:36
Hej,

Har lige købt nyt 4K smart tv (Sony x85c). Det er derfor blevet tid til at udskifte min gamle Denon 3805 surround receiver, da den ikke har HDMI. Jeg håber i kan give mig lidt råd til en ny receiver.

Jeg bruger den primært til tv (inkl. Netflix, youtube og lignende fra smart tv), Blu Ray og musik.
Jeg bruger pt. kun 2 front højtalere og 1 center. Fronterne er to gamle B&W 804 matrix series 1 og center er en HTM61. Jeg ved godt det er nogle gamle svende, men jeg er rigtig glad for lyden i disse. Jeg skal også snart ud at købe en sub, men tilbage til sagen:

Krav:
HDMI 2.0 og HDCP 2.2 (4K understøttelse)
HDMI ARC
DLNA til musik
Tilstrækkelig watt til at trække de gamle højtalere med overskud....
Homogent stereo billede, god mellemtone og bund i bassen

Nice to have:
Indbygget AirPlay
Dolby Atmos
App til iPad

Pris idé max 9-10.000

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 10:14
Lækre højtalere... Selvom de er gamle, så spiller de sgu godt :)

Jeg ville nok kigge i retningen af Marantz SR7010, den ryger dog nok lidt over dit budget, men kan sikkert godt komme tæt på. Yamaha RX-A 2050 burde også kunne fås til 10k...

Pioneer kunne også godt være en mulighed.. Jeg havde selv en SC LX 72 som var et fint match til mine 604S3, men den røg fuldstændig i knæ til min 802D'er.. Selv med en effektforstærker blev jeg aldrig rigtig gode venner med den.

Kender ikke til Pioneer's nye modeller, men de har sikkert noget der passer i dit budget.
Til top
JH67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2015
Sted: København
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JH67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:36
Tak for input Jeg vil tjekke dine foreslåede modeller.
Jeg bemærker du ikke nævner Denon...er du også lidt i tvivl om kvaliteten på den nuværende generation af "X" modeller? Jeg synes man hører om meget bøvl med HDMI lyd etc...
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:39
Jeg kender kun denon tilbage fra 2003-2005.. Og der var jeg ikke tilfreds... Funktions messigt fejlede de ikke noget. Men lyden og brugervenligheden var jeg ikke glad for... Der er dog uden tvivl sket en del siden..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu