|
Tilslutte i tv fremfor Receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 15:58 |
Inden jeg hiver kabler ud og om møblere det hele vil jeg lige høre her først.
Jeg kunne godt tænke mig at styre mine enheder via min tv fjernbetjening og ikke mindst den dejlig overskuelige app opbygning på Panasonic´s smart tv (firefox os). Det ville kræve at jeg kunne tilslutte ps4 og mini mac til tv´et. - Så ville jeg kunne navngive hdmi portene og da ps4 ihvertfald understøtte HDMI CEC, ville jeg kunne manøvrere rundt i playstationen med tv remoten. MEN - jeg mister vel 5.1 lyd så ikke? Jeg forstår ikke helt hvorfor tv´et er bygget op sådan, især idag med smart tv. Havde jeg stereo setup var det lige meget, da jeg fint kunne sætte enheder direkte til tv´et så. Jeg har en Harmony smart remote, men savner det visuelle overblik som Firefox ville kunne give. Jeg kan selvfølgelig købe ultimate. Alternativt, kan jeg så tilslutte min ps4 i tv´et med hdmi for billedet kun og derefter med spdif trække lyd fra ps til receiver. For at få det visuelle (og auto tænd af ps). Min receiver vil da kunne fast stå på en spdif udgang bare. Hvis ja vil jeg kunne det samme med Mac? Den understøtter alligevel ikke HD lyd. Er klar over jeg vil miste det på ps4, men har en blu ray sat til det formål Redigeret af Bromberg5 - 31-Oktober-2015 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er en god sandsynlighed for, når der tilsluttes externe enheder til TV i stedet for som normalt til SR, så mistes multikanal lyd. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvorfor regner du med at CEC giver mulighed for at betjene PS4 med en TV remote fra Panasonic?
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Altså - allerede nu kan jeg betjene min ps4 med min panasonic remote. Både vt30 og cx700:).
Tv kan indstilles sådan at ps4 starter når hdmi inputtet vælges. (Vieira link) Mit tænkte scenarie var blot at have en app oversigt på mit tv, hvor de apps allerede er jeg bruger, men at tilføje ps4 og mini Mac til denne app menu. Så jeg tænker at jeg burde kunne gøre følgende. Tilslutte mini Mac og ps4 til tv med hdmi - for billede Tilslutte de enheder med toslink til receiver - for lyd. Mini Mac understøtter ikke hd lyd. Ps4 bruges ikke til film alligevel, så her kan det også undværes. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |