recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast 2 og 5Ghz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast 2 og 5Ghz

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tweaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-November-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast 2 og 5Ghz
    Sendt: 02-November-2015 kl. 18:17
Hejsa,

Har fået mig en Chromecast 2, og vil gerne køre den på 5Ghz. En venlig Yousee supporter sendte mig et nyt modem, et Netgear C6250, helt gratis faktisk. 

Min computer kan ikke køre 5Ghz, også lige meget med det. Men det kan min Samsung Galaxy4, så jeg burde kunne konfigurere Chromecast fra den. Telefonen fandt pænt min nye 5Ghz forbindelse, men Chromecast kan ikke se den. Har endda prøvet at nulstille helt, og starte forfra, men nej, den vil ikke finde den.

Så finder jeg dette, der fortæller at jeg skal deaktivere AP isolation, for at kunne køre 5Ghz 

Har været inde i routerkonfigurationen, men indstillingen er der ikke.

Hvis nogen har en workaround, vil jeg være meget taknemmelig.

Hvad er iøvrigt konsekvenserne ved at deaktivere AP isolation?

Redigeret af Tweaker - 02-November-2015 kl. 18:20
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 21:32
Nej de kan ikke køre på 5ghz.
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 22:02
Chromecast 2 skulle da netop understøtte 5GHz net.

Nu kender jeg ikke den router, men er det muligt at navngive 2,4 og 5 GHz forskelligt. Så er du sikker på at connecte til det rigtige.
Til top
Tweaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 22:11
De er forskelligt navngivet fra Yousee. 5Ghz versionen har _5Ghz efter det originale navn.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 22:40
Fjern _ fra SSID (navnet) på dit 5ghz netværk, så kan din Chromecast 2 forbinde til den. 

Altså istedetfor navn Youseerouter_5Ghz så ændrer du det til Youseerouter5Ghz

Havde samme problem og det ser ud til at Chromecasten fejler hvis der er andre tegn end bare bogstaver og tal i SSID'en

Redigeret af spawn - 02-November-2015 kl. 22:41
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tweaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 23:22
Bingo, det var lige det skulle til. Mange tak skal du have Spawn  Thumbs Up Smile.

Eneste ulempe er at nu virker den ikke på tabletten, som ikke kan køre 5Ghz.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 08:38
Hvis de er forbundet til samme netværk, så er det ligyldigt at den ene ikke kan køre 5GHz.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Tweaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 18:19
Ja, du har ret, men i går ville den ikke se Chromecast. Det vil den så i dag. Så alt er godt.

Tusind tak til alle der har taget sig tid til at svare.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 18:32
var så lidt :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu