|
Denon x1000, skifte kanel ved skift til av. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Danielwj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-November-2015 kl. 18:47 |
Er ikke helt klart om dette er muligt, så håber i kan hjælpe mig på rette vej.
Har et panasonic fjernsyn, en denon x1000, samt en medie afspiller. Det hele køre smukt over hdmi arc og cec. Tænder fjernsynet, forstærkeren tænder, lydkontrol fra tv fjernbetjeningen regulere på forstærkeren osv. Kan styre Kodi rundt i kodi fra min panasonic fjernbetjening osv osv. Problemet kommer når jeg skal over på medie afspilleren, når jeg skifter over på hdmi 2, vil jeg gerne at denon forstærkeren selv skiftede over til kanalen hvor mediecenteret sad på, og omvendt når jeg skifter tilbage til tv så jeg gerne den skiftede tilbage. Er der nogen måde at indstille sig ud af dette? Eller er jeg tvunget til at have en ekstra fjernbetjening på bordet? På forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Medieafspillere har du sluttet til Reciveren.? Hvis ikke den har CEC kan den ikke skifte input på SR, som TVet kan når det tændes. Ved ikke om du på Reciveren kan vælge at et bestemt Input skal være det der automatisk vælges når der ikke er signal på andre. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Danielwj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Mindre detalje :), Ja, Medieafspilleren er sluttet på receiveren. Og Mediecenteret har godt nok cec, men tvivler på det er mediecenteret jeg skal indstille på.
Jeg kunne som sådan godt skifte mediecenteret over på en af fjernsynets frie hdmi kanaler, og lade lyden gå tilbage til forstærkeren via Arc, så ville jeg ikke behøve skulle skifte input på recieveren, men som jeg har forstået det så mister jeg surround delen ved dette stunt?. Har også muligheden for at smide mediecenteret et af fjernsynets frie hdmi kanaler, og et optisk kabel mellem reciever og mediecenter, men så er vi tilbage ved samme problem stilling at den ikke skifter input kanal på reciveren, når jeg skifter på tvet. Hele det her stunt, handler om at kunne undvære Denon fjernbetjeningen, og blot kunne nøjes med den org. panasonic, og det er så tæt på at lykkes. Dette er blot sidste bump på vejen :) (hvis ikke det lykkes skal jeg have gang i en Ir extender, det vil jeg gerne uden om)
Redigeret af Danielwj - 04-November-2015 kl. 19:07 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis MC har CEC, så skulle det, som f.eks en BD afspiller kan, selv lave "hul" igennem, tænde Reciver hvis den er slukket, og TV når MC tændes. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tror vi snakker lidt forbi hinnanden her.
Case: Jeg ser dr1 og ønsker at se en film på mediecenteret. Jeg trykker derfor på av, og vælger hdmi2. Herefter går jeg ned i kælderen, tager fjernbetjeningen til denonen, skifter input til Medieplayer, og wupti, så kom der billede, og lyd på fjernsynet, jeg kan nu gå tilbage til fjernsynet tage tv remoten og bladre igennem kodi og sætte en film på. Jeg vil gerne spare turen i kælderen/(en ir extender )og have at denonen selv opfatter at jeg skifter fra tv til av/Hdmi something på fjernsynet, og selv skifter fra tv input til medieplayer input.
|
|
![]() |
|
Det ser ud til at du gør det forkert. Du har HDMI fra Reciver til TV.? Du har MC tilsluttet SR.? Lyd fra TV går til SR via HDMI ARC.? MC har CEC og er tilsluttet med HDMI.? Så skulle det skifte Input på SR, og sende Billede til TV via HDMI og lyden via SR.? |
|
|
|
![]() |
|
MC til Pulse eight usb cec, derfra videre til Hdmi 3 input på SR
Hdmi Out på Sr -> Hdmi 2 på tv (arc chanel) Når jeg tænder tvet, tænder SR automatisk, og går automatisk på tv input og alt virker fint. Når jeg skifter over til Hdmi 2, får jeg sort skærm og ingen lyd, indtil jeg manuelt går ned og vælger Medieplayer indgangen på SR. (som er denne indgang hvor hdmi 3 input er indstillet til) Overstående giver fint mening for mig, hvorfor det fungere sådan. Jeg ønsker blot at vide om det er muligt i min forstærker (eller tv?, Panasonic) at indstille således at der sendes et signal videre til SR om jeg har skiftet fra tv til hdmi2/3/whatever, og SR nu skal skifte Input til et angiven input i stedet. * Modsat forrige post hvor du hjalp mig, er jeg er ikke længere bundet op af at det hele skal køre over hdmi, jeg har også nem mulighed for at rigge det om og lade MC forbinde til sin egen hdmi port på fjernsynet (og køre video signalet uden om SR, og uden om ARC indgangen), og så smide lyden videre til forstærkeren med et optisk kabel. Men vil jeg kunne opnå det ønskede med denne fremgangs måde? |
|
![]() |
|
Det problem du har, er at MC af en grund som ikke vides, ikke skifter Input automatisk på SR, så før den gør det, hvis det virkelig kan, skal der skiftes manuelt. Redigeret af Radiomanden - 04-November-2015 kl. 20:52 |
|
|
|
![]() |
|
***Edit, nu ændrede du lidt i din tekst så det jeg har skrevet nedestående var til det du skrev før din ændring. Men jeg siger tak for hjælpen, det var det eneste jeg var ude efter om der var nogen måde uden om det manuelle input skift. Ser desværre ikke sådan ud. Jeg tænder for fjernsynet, herefter tænder SR og sætter sig ganske korrekt på TV input. Jeg skifter nu (På fjernsynet) over på Hdmi 2, for at se en film fra MC. Sort skærm, (Da der intet signal endnu, sendes igennem til tvet) Jeg går nu ned i kælderen, og skifter fra TV input, til MC input. Da SR nu står på MC input (som er den input/hdmi kanal jeg har sat mit MC på) sendes der nu et signal op til fjernsynet. Og jeg får billede på tvet, og lyd ud af højtalerne. Fra jeg tænder fjernsynet, til jeg manuelt skifter input til MC input, så har SR været på TV input. Det eneste jeg ønsker, er at finde ud af om jeg kan blive fri for at manuelt at skulle skifte input på SR. MC, og det cec den har, har intet at gøre i denne her ligning, da det er forskelligt om Mc befinder sig i spotify, windows, kodi eller om det er slukket og i gang med at starte op (og pt er Pulse eight cec kun sat op til at virke i kodi). Giver overstående mening nu? Redigeret af Danielwj - 04-November-2015 kl. 21:02 |
|
![]() |
|
Som skrevet hvis ikke der kan skiftes automatisk, så skal du selv gøre det på den ene eller anden måde. |
|
|
|
![]() |
|
Men Radiomanden, nu var det dig der rådede mig i en forrige tråd, så vil lige være helt sikker på jeg har forstået det korrekt.
Lad os sige at jeg omrokere systemet lidt, således at lyden kommer til at gå sådan her: At MC kommer på sin egen hdmi kanal (ex hdmi3) på tvet, og jeg sender lyden fra MC til TV. Herefter lader jeg tvet sende lyden fra MC tilbage via ARC kanalen, til SR. Er det så korrekt forstået at jeg mister surround delen?
|
|
![]() |
|
Og det er jeg med på nu, jeg havde blot håbet på at når SR kunne opfange at jeg skuer op og ned, muter osv med min tv remote, så kunne den også opfange et skift til en hdmi kanal.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |