recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Apple TV 4 bedre til Netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Apple TV 4 bedre til Netflix?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Apple TV 4 bedre til Netflix?
    Sendt: 05-November-2015 kl. 10:41
Jeg bruger kun Apple TV 3 til Netflix
Er AT4 bedre til det, f.eks. mere stabil eller bedre kvalitet?
Eller er der ingen grund for mig til at opgradere?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg bruger kun Apple TV 3 til Netflix
Er AT4 bedre til det, f.eks. mere stabil eller bedre kvalitet?
Eller er der ingen grund for mig til at opgradere?

Det ville jeg også gerne vide. Og ( håber det er i orden i din tråd) hvad med HBO APP ift fra IPAD3 airplay til ATV?
MVH

Redigeret af hopgreve - 05-November-2015 kl. 11:07
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 12:50
Jeg har ikke rigtig testet Netflix endnu, men HBO Nordic kører rigtig godt - ud over pause ikke holder stillbilledet, men nærmest lukker helt ned, indtil der vælges afspil. Men vildt fedt den er der, så man slipper for airplay.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 13:08
UDELUKKENDE til Netflix ville jeg ikke købe et Apple TV 4. Kanalen er ikke så god, som den er på ATV3. Endnu, forhåbentlig.
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 09:47
Jeg vil også mene at Atv3  giver bedre billeder fra netflix end Atv4; købte min for at få HBO og DR da jeg ikke har andet tv signal udover satelit.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 19:33
Der burde ikke være forskel i billedet.
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 19:34
Ja eftersom jeg har både Atv3 og Atv4 og er meget kræsen had angår billedkvalitet
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 10:40
Nej. Er dit nye ATV sat til forkert farverum?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2032
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nej. Er dit nye ATV sat til forkert farverum?

Finally a voice of reason Clap

Folkens, det er den samme kilde/bitstream der benyttes, så det er nøjagtig det samme de har at gøre godt med. 

Jeg kan end ikke forestille mig at der er forskel på den app og de codecs der benyttes, hvilket potentielt ville kunne medføre en lille diskret forskel som de fleste mennesker ikke ville være i stand til at kunne se, i modsætning til en forkert colorspace indstilling, som selv en halvblind burde kunne se forskel på.

Så med mindre de gamle modeller har været så processorsvage at der har været slået en eller anden video post-processing fra som er slået til i den nye model, så er det altså svært at forestille sig at der skulle være nogen forskel.

Redigeret af TBC1 - 07-November-2015 kl. 16:18
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu