|
Apple TV 4. gen og Plex |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-November-2015 kl. 19:36 |
Når jeg starter en film gennem Plex på det nye ATV4, så går der flere minutter før den starter filmen. Allerede efter ganske få sekunder kommer snurrebassen igen og den står stille. ATV er placeret lige ved siden af router og mit WD TV har ingen problemer med at afspille filmen - dog ikke gennem Plex. Begge er trådløse. Prøver jeg at starte samme film i min Plex webbrowser, så skriver den at "Denne server er ikke krafig nok til at konvertere video" Er det der den hænger mht til ATV også? Er det ikke muligt at Plex bare sender filen til afspilleren og så er det den der konverterer??
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken enhed har du din Plex Server installeret på? Det lyder til at den er for svag til transcoding.
|
|
![]() |
|
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
Det er en Synology DS214.
Men troede jeg kunne få mit ATV til at transcode.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
Det er serveren, der transcoder.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
ATV kan ikke transcode. Den kan ikke klare andet en MP4 med AAC eller DD lyd. Det er serveren der skal transcode dine film til et format den kan forstå. Og ja, en DS214 har ikke muskler nok til den slags. Desværre.
|
|
![]() |
|
Lort… Så er den sgu ikke så meget værd…
|
|
![]() |
|
Nææh, ikke hvis dit formål var at se lokale filer. Det har ATV aldrig været god til. Du skulle hellere have brugt pengene på en Nvidia Shield TV.
|
|
![]() |
|
Det var det - troede at Plex var blevet min bedste ven
![]() |
|
![]() |
|
Så min eneste mulighed pt er at opgradere min NAS til en kraftigere?
Nogen der ved om der er andre apps i støbeskeen som kan streame fra NAS?
|
|
![]() |
|
romkuglen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
Plex NAS Compatibility:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488 Svar: Transcoding is not supported on ARMv7 only remuxing Jeg ville opgrader til en nyere/hurtigere NAS, hvis du absolut vil gå transcode vejen. |
|
![]() |
|
Der skal sikkert nok komme andre, men tror de får samme problem, da ATV simpelthen ikke har native support for andre formater end MP4. Eneste anden måde er, hvis nogen får lov til at lave en app, der kan software decode fra h.246 (det codec der oftes benyttes i MKV). Men jeg er lidt i tvivl om, om ATV 4 har en kraftig nok processor til software decoding.
Hvis du skal opgradere din NAS, så skal det være en med Intel kerne. De er kraftige nok til transcoding.
Her er en liste over hvilke modeller der kan og ikke kan klare opgaven: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488 |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Er der en her der lyn hurtigt lige kan skrive hvordan jeg på Plex APP på min QNAP finder mappen Blu Ray jeg har film på ?
|
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |