|
Plex mediaserver, Hvad er billigst i strøm? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-November-2015 kl. 12:20 |
Hej folkens. jer der bruger Plex mediaserver, hvordan kører i det?. jeg kan rigtig godt lide måden den henter covers, info osv. på, og synes det er en fin upgrade ifht. min wdtv live (mit tv kan køre det direkte hvis man har en plex server kørende).. jeg har lært at man kan lave det via f.eks. Raspberry pi, men det ser noget nørdet ud. kan også se visse nas'er kan køre det. Men har i en nem, billig måde (som ikke bruger noget særligt i strøm?) på forhånd tak.
|
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har helt ret i at man kan sætte en Raspberry Pi 2 op som PMS (Server), men du skal ikke forvente stor ydelse fra den. Og sidst jeg læste op på det, var det også temlig nørdet. Der er guides til det, men der er en masse linux komandoer der skal tastes slavisk ind.. Om der er kommet et færdigt image sidenhen skal jeg så ikke kunne sige. :)
Nem, billig og ikke bruge meget i strøm er ikke noget der hænger særlig godt sammen. :P Nem og billig: En computer du har stående. Ikke bruger meget strøm: Evt en bærbar eller en NUC, men så er det ikke længere billigt.. Medmindre du har en bærbar. Har du også brug for Transcoding? Mit råd: Kør PMS på din computer et par uger/måneder og find ud af om du vil ofre nogle penge på det :)
|
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Evt sådan en Intel compute stick.
Den burde vel være ok, og kan fåes til ca 900 kr |
|
![]() |
|
joern ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Synes ikke lige at jeg ville oprette en ny tråd når der er en der går på det samme, så vil lige høre jeres mening om mine udfordringer:
Jeg kører også WDTV, men vil prøve noget andet, som f.eks Apple TV 4. Har en Synology DS210J, som måske kunne bruges. Kan den det og er det svært at sætte op? Et alternativ kunne være at bruge en gammel netbook jeg har liggende, men er den kraftig nok og vil NAS'en så kunne tilsluttes som ekstern harddisk? |
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
ved ikke om den skal transcode??.. jeg ripper normalt mine film og konverterer dem via handbrake til m4v fil. Skal det trancodes??tror jeg ikke umiddelbart. Jeg har kørt via pc i lidt tid, og synes netop det fungerer superfedt men jeg er typen der bliver irriteret over at have noget til at stå og sluge strøm uden grund :)..
|
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
mit råd er at lade vær med at bruge din 210j til trancoding. den er simpelhen for svag.
Man skal som minimim have en core2due processor før det er acceptabelt. og helst en i5/i7 processor. Men er jo forskelligt hvor meget hakken der er acceptabelt for folk
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nope - celeron udgaverne er også nok, men hvorfor skal der transcodes? hvis enhederne understøtter fil formatet er der ingen grund til at transcode overhovedet. - og skal egentlig helst undgås helt hvis det kan! Du kan sætte bitraten så højt at der ikke skal transcodes i indstillingerne.
|
|
![]() |
|
joern ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Hvis jeg skal afspille på en Apple TV4, skal der så transcodes?
|
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Der er ingen der har nævnt at der SKAL transcodes. Spørger om han har brug for funktionen. Hvis ikke kan han nøjes med langt mindre cpu kraft :)
Tænkte lige så meget på fremtiden. Træls at købe "noget server grej" til x tusind kr, hvorefter at finde ud af at det ikke kan streame tilfredsstillende til tablets, mobiler eller over nettet. :) |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
Jeg bruger min iMac pt til plex server. og har alle mine film liggende på min Synology nas. fungere fint.. og kan streame fuld hd og 3d på flere devices samtidig. ;)
ville aldrig bruge en lille cpu til plex server.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nej til apple Tv kræves der ikke transcoding med mindre materialet er 4K så der skal nedskaleres. der skal KUN transcodes hvis enheden ikke selv kan håndtere enten datamængden eller den opløsning som original data ligger i (fx hvis man har valgt at rippe sine films til ISO som er den værste form at gemme filmene i nu. for så er der ikke mange enheder der kan håndtere en DVD/Blueray skive solo. laves de som MKV/m4v filer, så er der ingen problemer med alm BD materiale.)
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er da noget vrøvl uden lige. Der skal næsten altid transcodes til ATV, med mindre man ripper alt i MP4 med kun DD 5.1 (ATV4 kan dog vist klare DD 7.1). Alt hvad der hedder MKV og andre mere praktiske formater man kan rippe til, kan ATV IKKE klare. Her tænker jeg igen fremtidssikring. Mange vil jo gerne rippe sine blu-rays til harddisken uden at miste billed- og lydkvalitet. Hvis du samtidig gerne vil kunne streame til ATV, så kræver det altså transcoding. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |