|
Hjælp til soundbar |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sirmcmb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2014 Sted: Kbh s Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-November-2015 kl. 15:08 |
Hejsa igen, jeg ville høre hvad i ville anbefale af en soundbar. Jeg har kigget på disse to : Samsung HWJ-7511 og JBL SB400 .
Jeg har tænkt at max bruge 6000kr på en soundbar Mvh Michael |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor skal det være Soundbar?
Alternativt kunne det være en aktiv højtaler:). Jeg har selv haft en b&w panorama og syntes faktisk den var pænere end den lød. Forstået på den måde at den bestemt kunne give en god difus film lyd. Surround effekt gør yamaha bedre. Men den var ok til film. Den faldt dog helt igennem til musik syntes jeg. Så hvis den skal benyttes til musik også ville jeg selv kigge på b&w zeppelin wireless. Den har nogle større enheder og det hjælper den altså ret godt til musik. Den er møglækker også og du får en AirPlay speaker også. |
|
![]() |
|
Sirmcmb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2014 Sted: Kbh s Status: Offline Point: 53 |
Hejsa jeg kommer fra 5.1 anlæg men blev træt af hvor meget det fyldte i stuen og derfor faldt valget på en soundbar da den ikke fylder det vilde, så det er derfor jeg ville have det
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Så kunstig surround er at foretrække?
Så troendes du skal kigge på yamaha. Stadig meget afhængig af vægge til at kaste lyden rundt, men de skulle være markedets bedste på det område:) |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Yamaha laver mange gode.
Sonos er også at anbefale |
|
![]() |
|
Alt er bedre ind det lyd der kommer ud af ens tv:)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det Bromberg mener er, at du får meget bedre lyd ud af et par gode stereohøjttalere, end middel (måske-surround)lyd, fra en soundbar. M.v.h. |
|
![]() |
|
Men hvis jeg kigger på aktive højtalere hvordan bliver de sat til ens tv ?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Nope, men nu har jeg også et gammelt tv, med masser af god lyd...... Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det gør de jo enten på Scart udgangen eller fra Headset Out. Som også skal bruges til en Soundbar, hvis ikke den og TVet har ARC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Af de 2 du ser på vil jeg helt klart vælge den JBL.
Men skulle det gøres rigtigt så køb dig evt et par B&W mm-1 sindsyg fede og gode højtaler som PC og TV højtaler. Vis det så ikke har nok POOWWWEEER og er lige småt nok til det du ønsker at bruge det til vil jeg nok heller skynde mig og købe den B&W Panorama 2 der er til salg på dba.dk |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Med et stik........ Bedre bliver svaret ikke, før du hoster op med fabrikant/modelnavn på tv og/eller hvad stikforbindelser det har. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |