|
DR streaming problem på Panasonic TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2015 kl. 20:26 |
Hej forum, De seneste måneder, er glæden ved i første omgang hbbtv vendt til frustrationer. Under afspilning opleves pludselig, at udsendelser hakker / går i slow-motion. Det hjælper ikke at lade udsendelsen fortsætte når det først er kommet til "hakkeriet" - nogle gange hjælper det at springe et halvt minut tilbage, andre gang at stoppe/starte udsendelsen igen - - men i flere tilfælde må det helt opgives (og så kan udsendelsen evt. ses uproblematisk senere samme aften eller dagen efter). Det er desværre et større og større problem - så stort at DR hbbtv er blevet nærmest ubrugeligt pt. Er der andre der oplever den slags problemer med Panasonic TV (eller har problemfri afspilning - det er f.eks. udsendelser som: "Gift ved første blik", "Bonderøven", "Find Stein Baggers penge", "Broen III" og et antal børneudsendelser). Prøver jeg på TV'et at gå til www.dr.dk via web-browseren (App'en) - kan jeg godt vælge at afspille de samme programmer - dog med præcis samme problemer. Jeg opdagede, at en serie som Downton Abbey afspilles i slowmotion/hakkeri helt fra begyndelsen - og er umulig at se på TV'et. Jeg har prøvet både med WiFi og kabel-opkoblet netværks-tilslutning - resultatet er helt det samme. Viaplay fungerer upåklageligt på TV'et - så derfor lader årsagen til at være et sted mellem DR og TV'et. Vi har iøvrigt ingen problemer med at se DR TV på DR's TV app på iPad i huset (det er den løsning vi oftere og oftere tyer til, når hbbtv ikke fungerer ![]() Jeg hører meget gerne kommentarer vedr. jeres oplevelser på Panasonic 2014/2015 SmartTV og hbbtv... genkender I ovenstående (eller er det måske mit TV der er defekt)!? /Lars - En meget frustreret Panasonic SmartTV bruger !! -
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ingen der anvender hbbtv på Panasonic TV som kan give lidt input til at det virker uden problemer - eller har samme oplevelser som mine ovenfor ?!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kan jo næsten kun være et problem med den App der er på TVet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg har et 2014 TX-55AS640. Jeg oplever ingen problemer overhovedet - så bl.a. Broen i aftes.
Jeg er overbevist om, at det er dit netværk, som er problemet. Har du ændret noget som helst på det? Flyttet på TV, router, nye enheder o.s.v.? Eller er der evt. en nabo som har fået nyt udstyr, netværk o.s.v.? Alternativt kan du jo prøve at lave en fabriks-reset på TV'et, og start forfra. Evt. gå ind i TV'ets indstillinger, fjerne det aktuelle netværk, og så genoprette det. M.v.h. |
|
![]() |
|
Hej Henrik,
Tak for din tilbagemelding - det er godt at høre at det burde kunne fungere problemfrit (hvad det også har gjort tidligere)!! Jeg havde i første omgang også tanken vedr. Wi-Fi forstyrrelser og har derfor prøvet både kabel-forbundet opkobling samt opkobling til 4G gennem iPhone konfigureret som hotspot. Alt med samme problem. Jeg tænker på om indstillinger på TV'et vedr. netværkstjenester har en betydning for problemet (f.eks. Tv-anywhere, remote App el. DLNA) - jeg prøver at slukke for nogle af de services for at se om det hjælper inden jeg forsøger nulstillingen til fabriks-indstillinger. Tak for hjælpen så langt ! /Lars |
|
![]() |
|
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
Har du fundet en løsning? For jeg har præcis de samme problemer som dig. Sjovt nok også med bl.a. "Gift ved første blik". Ved ikke om det bare hænger sammen med tidspunktet man afspiller det på. For der er aldrig problemer, når mine drenge ser DR TV om eftermiddagen. Men her kører det også fint hvis man afspiller det på en tablet i stedet.
Mit fjernsyn er et 50" AS650. Redigeret af Enerneslo - 24-November-2015 kl. 21:30 |
|
![]() |
|
Hej,
Nej, jeg har desværre ikke været i stand til at lokalisere årsagen - og føler faktisk også lige nu, at det hænger sammen med tidspunktet (ca. Kl 20-22). Vores børn ser også masser af små-serier / Ramasjang på hbbtv om eftermiddagen uden problemer. Vi havde igen problemet med sidste afsnit af Gift ved første blik forsøgt afspillet ca 21.30 her til aften - og satte derfor iPad'en til TV'et, som viste afsnittet uden problemer. Jeg forsøgte flere ting for at afhjælpe problemet til aften. Først troede jeg de-aktivering af DLNA server på TV'et var løsningen, derefter fabriks-nulstilling af TV'et (uden at aktivere nogle Internet services) og sidst prøvede jeg at frakoble USB disk og trække CAM dekoder-kortene ud (vi har to Boxer kort isat). Sidstnævnte har jeg ikke undersøgt til bunds, da problemet nu ikke længere optræder (her før midnat) - så Gift ved første blik og Broen III afspilles lige nu problemfrit med USB disk tilkoblet og CAM samt dekoder-kort isat... Jeg ved ikke om Panasonic eller DR Support har mulighed for at hjælpe - men jeg har tænkt mig at kontakte dem. Hører gerne hvis du bliver klogere på problemet. /Lars |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |