|
Dune mkv problemer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2015 kl. 17:38 |
Hey guys, har en Dine smart D1, som generelt har kørt fint. Her på det senst er den begyndte og lave vrøvl med mkv filer som den ikke gider afspille. Den skriver at den ikke understøtter filformatet. Vildt underlig, den afspiller nogle mkv og ikke andre mkv. Nogen som har oplevet lign. Og har en løsning? Synes ellers den har været stort set alt ædende, ifht til formater.
Rene Redigeret af rene49 - 21-November-2015 kl. 16:47 |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kender ikke din afspiller, men MKV filer kan indeholde nærmest hvadsomhelst af video, audio, undertekst og andre formater - især hvis MKV filerne er noget du har hentet på nettet eller fået af andre, så du kan sagtens have nogen MKV filer som indholder understøttede formater og andre MKV filer som indeholder formater, som din videoafspiller ikke understøtter.
Du kan f.eks. bruge MediaInfo til at se hvad MKV filerne indeholder, og eventuelt bruge et eller andet konverteringsprogram som f.eks. Handbrake eller VidCoder til at lave MKV filer om så de bruger understøttede video/audio formater. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Hvis man nu forestiller sig, at det er film man har "lånt" et sted, så kan problemet være, at afspilleren ikke understøtter .265 formatet. Mange film encodes i det format.
Har jeg hørt..... |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
start med at gøre som dragemester siger, og så kan vi forhåbentlig hjælpe noget mere når du kommer med de data. men som bleed_blue antyder, så er det nok "lånte" filer for ellers ville man nok vide hvad mkv'en indeholdt af formater. (mkv er IKKE et format men en beholder for video og lyd - intet andet.)
|
|
![]() |
|
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Tak for hjælpen drenge,vil jeg kigge på ;)
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hent dette program til din computer og tjek hvilket codec der benyttes i din .mkv fil. Når du har tjekket det, så tjekker du hvilke formater din Dune (ikke Dine) understøtter.
Redigeret af Nagash - 17-November-2015 kl. 22:17 |
|
![]() |
|
Yes sorry Dune,skide autocorrect på vores smarte smartphones ;)
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Min Dune æder heller ikke x.265 / HEVC. Det er dog ikke samme model som OP's.
|
|
![]() |
|
Nogen som vil anbefale nogle gode konventeringsprogrammer til mac?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
tak :)
|
|
![]() |
|
for mig og se understøtter min afspiller.264, må vel være det bedst format at konventerer udtil?
http://www.dune-hd-usa.com/Products/DuneHDSMARTD1.aspx |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |