recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 55" skal jeg gå efter på BF? (6-8k budget)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 55" skal jeg gå efter på BF? (6-8k budget)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 55" skal jeg gå efter på BF? (6-8k budget)
    Sendt: 25-November-2015 kl. 20:46
Forord:
Nu har jeg efterhånden fået etableret igennem en tidligere tråd, at jeg bør vælge et 55" fladskærm til en afstand på cirka 2,8 meter. Med Black Friday lige om hjørnet håber jeg på en oplagt købsmulighed. Jeg vil rigtigt gerne have så meget for pengene, da en SU er relativt beskeden.

Mit budget er derfor på cirka 6.000-8.000 kr. 
Primære fokus: Billedet! Apps osv. er ikke noget jeg har nu, og tror ikke jeg kommer til at bruge det (hvem ved?)

Egne tanker:
Jeg har naturligvis gjort mig nogle tanker, og jeg hælder mest til et Samsung 55" JU7005, hvis det kommer ned i pris. Derudover har jeg også overvejet Sony 55" 8505C. Det er de mest omtalte som jeg er stødt på ihvertfald. 

Jeg så dog også at Power har tilbud på Samsung 55" js8005T til 7.999.- 

Grunden til at jeg hælder mest til JU7005 er, at den, modsat de to andre, er baggrundsbelyst. Jeg havde en Panasonic CS630 50" hjemme og stå i stuen, og var faktisk ikke imponeret af kontrasten og den måde der var clouding og background bleeding. 

Jeg kan dog se at Flatpanels.dk vurderer 8505'erens billed som bedre end Samsungen, så jeg er lidt uanende på dette område. Derudover skrives der at Sony's software lider af mange fejl m.v., og har ikke rigtigt hørt noget skidt om Samsung udover små finesser hvis man har Yousee (og så tordenfluer, men det døjer de fleste paneler vist med?) 

Og så igen - er js8005 et bedre fjernsyn end ju7005? Jeg er klar over at det er modellen over 7005'eren, men har hørt andre stille spørgsmålstegn ved om hvilket er bedst. 

Flere forslag, tak! :)
Disse tre fjernsyn er kun mine egne snæversynede tanker. Kom gerne med andre seriøse forslag der kan konkurrere med disse fjernsyn - og er det realistisk at kunne få noget indenfor mit budget? Og ikke nødvendigvis til alle 8.000 kr.? 

M.v.h.
Stephan  :)
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 10:15
Hvis du har fundet et x8505 til 6-8.000 kr., så vil jeg MEGET gerne have et link dertil :)

Bortset fra det, står jeg i fuldstændigt samme situation, og er kommet frem til nøjagtigt samme resultat som dig.

Dog med den undtagelse, at jeg også godt kunne overveje et x8005c eller et w805c. Men jeg har haft morderligt svært ved at finde ud af hvad forskellene præcist ligger i.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 12:35
Jeg kan ikke give dig et link til 8505 til 8000 kr nu, men kan se at det før har været dernede, så man kan håbe at det gør det igen. 

Ellers synes jeg også Samsungs js8005 lyder interessant, men det er edgelit.

Er backlit altid bedre? 
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 07:49
Jeg følger lige med her.
Mon ikke du kan være heldig at der kommer et godt tilbud i dag?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 08:09
Jeg fandt et x8509c til 9000 kr. hos Hifi-klubben. Det røg i kurven.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 08:13
ja gav selv 7999 ved en wupti kampagne for min X8505c, det mest skuffende tv jeg har ejet, det er rigtigt godt på billede siden, men direkte elendigt på software siden..

og elendigt betyder ikke at. uhhh det driller lidt

Tv´et går ned
Tv´et fryser
Tv´et er periodisk meget langsomt
Tv´et kan fra tid til anden IKKE slukke, tager 10 minutter, hvorefter den så laver en HARD RESET.

derudover mangler der funktionalitet, det er mit sidste sony tv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 08:16
Ja, jeg så godt, at mange havde haft udfordringer. Jeg satser lidt på, at det kan gå alligevel, for jeg skal ikke bruge noget som helst af deres software - andet end den lille del, som tænder og slukker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 09:11
Den del går også ned.......

Måske et timerur der slukker for strømmen til fjernsynet hver nat kan løse nogle af problemerne. Jeg ville holde fingrene væk.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 10:06
Nu må vi se ... ellers har jeg da 14 dage til at aflevere det igen :)
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Hvis du har fundet et x8505 til 6-8.000 kr., så vil jeg MEGET gerne have et link dertil :)

Bortset fra det, står jeg i fuldstændigt samme situation, og er kommet frem til nøjagtigt samme resultat som dig.

Dog med den undtagelse, at jeg også godt kunne overveje et x8005c eller et w805c. Men jeg har haft morderligt svært ved at finde ud af hvad forskellene præcist ligger i.

Sony Centereret i Aalborg har et til 7999,-

Se her:

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 10:37
Lige nu en diskussion om samme på:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=34597
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Sony Centereret i Aalborg har et til 7999,-

Jeg bor meget langt væk fra Aalborg :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu