recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Sonos til Beovision 10 - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af Sonos til Beovision 10 - hjælp!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Sonos til Beovision 10 - hjælp!
    Sendt: 04-December-2015 kl. 15:18
Hej alle

Er jeg i det forkerte forum, så lad mig høre hvor dette passer bedre.

Jeg har forsøgt at få Sonos forbundet til min fars B&O system, og jeg er ved at give op. Jeg forstår simpelthen ikke B&O navigeringen.
Vi har købt en Sonos Connect, og opsætningen af denne er ligetil, det fungerede på 10 minutter.
Jeg har købt et digitalt coaxialt kabel, som jeg slutter til SPDIF stik 1 i Beovision 10 - så langt så godt.
Beovision 10 er tilsluttet B&O surround i stuen, radio og CD, højtalere i køkken, kontor og et andet rum, hvilket i følge mine studier gør TV'et til "hjernen" i hele systemet, og derfor der hvor en ekstern lydkilde skal tilsluttes.

På andre musik systemer findes en knap til hver indgang (CD knap afspiller hvad der er sat i CD stik osv.)
På B&O fjernbetjeningen er det anderledes. Efter nogen trykken frem og tilbage, vælger jeg A.MEM (jeg aner ikke hvad dette betyder, men gætter på noget med Audio).

Her kan man via menu konfigurere og vælge input. Det gør vi, og man kan vælge DVD og 2 andre punkter. Længere nede kan man så vælge SPDIF, og når dette gøres, kvitteres med, at SPDIF 1 er i brug. Det antager jeg betyder, at der er noget i stikket - men det kan jo også indikere den er optaget, dvs. ikke kan benyttes.
Efter valg af SPDIF skal vi definere hvilken set-top box vi har - ??? det annullerer vi, men bliver så foreslået video udstyr, som vi går bort fra, og vælger ukendt udstyr.
Men intet lyd kommer ud.

Vi har i løbet af nu 2 aftener forsøgt alt vi kan komme i tanke om, andre indgange, analog indgang, som i følge manualen så er AV3 - men der er ingen AV 3 knap på fjernbetjeningen. Igen kan vi gå i A.MEM og vælge indgang, her vælges AV3, men igen kan der kun vælges DVD og 2 andre ting, ikke noget med lyd. Stadig ingen lyd.
Vi har prøvet via V.MEM og alt hvad vi finder kan være muligheder, men intet får Sonos Connect til at spille musik via TV.

Vi havde håbet, at kunne streame Sonos i hele B&O systemet via Sonos, og jeg kan se andre er lykkes med det, men jeg kan ikke hitte ud af hvad de har gjort.

Hvad er det vi ikke fatter?
Er der nogen der kan hjælpe?

Eller kommer det aldrig til at lykkes for os?

På forhånd tak for råd og hjælp.

Redigeret af KingK - 04-December-2015 kl. 15:20
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 16:33
Hej 

Jeg vil tro at du vil få mere held i denne gruppe

Peter Pan er meget aktiv og laver nogle rigtig gode beskrivelser af hvordan man fikser de mest drilske B&O udfordringer:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=4389&KW=&PID=1445165&title=bo-interface-tips-tricks#1445165

held og lykke 

mvh

Kristian
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 19:43
Tak for tip, emnet er hermed flyttet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu