recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel harddiskoptager clint dc1 reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammel harddiskoptager clint dc1 reciever

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
bb69 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bb69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel harddiskoptager clint dc1 reciever
    Sendt: 16-December-2015 kl. 19:08
Hej.
Vi skifter ny tv leverandør fra April til parknet.
Min mor har en gammel harddiskoptager ( sony rdr hx710 ) den har 2 scart stik men ingen hdmi stik.
Har købt en clint dc1 digital cable tv reciever som jeg fik at vide ville virke med det nye digitale signal.
Nu er jeg så i tvivl hvordan jeg får det testet inden de 14 dages returret udløber.
Har selv den samme harddiskoptager til at teste på.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:26
Du er jo nødt til at sætte boksen til hos en der har Parknet, men hvis du er 100% sikker på at Parknet sender i DVB-C så behøver du ikke teste, så virker det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:34
Kan da være en ok ide at afprøve boksen.
Måske opdager køber at brugervenligheden m.m er ringe på boksen.
Til top
bb69 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bb69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:49
At sætte den til hos nogen der har parknet er ikke en mulighed, men kan se følgende oplysninger på deres hjemmesid:
De almindelige pakker (lille, mellem, stor og super) kræver ikke nogen boks eller noget modul. De kan modtages analogt eller digitalt. (Digital modtagelse kræver dit TV understøtter DVB-C og for nogle kanaler MPEG4).

At vente til vi får den nye tv leverandør er heller ikke en mulighed, da min mor skal have clint recieveren i julegave :-)

Redigeret af bb69 - 16-December-2015 kl. 20:02
Til top
bb69 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bb69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan da være en ok ide at afprøve boksen.
Måske opdager køber at brugervenligheden m.m er ringe på boksen.

Ja, det kan du godt have ret i.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 20:07
Jeg har selv prøvet denne boks, samt et par andre af de helt billige.
Jeg har valgt at ofre lidt mere, netop pga af den ringe brugervenlighed.

Nogle synes denne boks er ok, så måske i også kan leve med den.
Til top
bb69 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bb69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 20:10

Jeg håber ikke at den er for indviklet at bruge når den først er sat til, det vil være et problem for min mor.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af bb69 bb69 skrev:

Jeg håber ikke at den er for indviklet at bruge når den først er sat til, det vil være et problem for min mor.

Den er særdeles nem at betjene. Nemmere end den gamle Sony recorder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bb69 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bb69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 21:35
Håber at du har ret flemming.
Det bedste ville være hvis den bare skulle sættes til og ikke betjenes yderligere
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 22:27

Den skal jo sættes op kanaler læst ind og have en HDD tilsluttet så der kan optages. Så kan den gamle Recorder skrottes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bb69 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bb69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den skal jo sættes op kanaler læst ind og have en HDD tilsluttet så der kan optages. Så kan den gamle Recorder skrottes.

vi skal ikke ud i noget med hdd og optage på den, det tror jeg slet ikke min mor kan finde ud af
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 22:49

Det virker som på alle andre Recorderen i dag, find udsendelse i EPGen tryk på Rec.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu